×
×
جدیدترین‌‌ها

با تأکید بر ضرورت این توافق؛
ند پرایس: توافق هسته‌ای با ایران کافی نیست!

  • کد نوشته: 11584
  • تیر 1, 1400
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران یک امر ضروری است، مدعی شد که این توافق برای پرداختن به سایر زمینه‌های اختلاف با تهران کافی نیست.
    ند پرایس: توافق هسته‌ای با ایران کافی نیست!

    به گزارش نخست نیوز ، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که «توافق هسته‌ای با ایران ضروری است اما برای پرداختن به مسایلی مانند برنامه موشکی این کشور، توافق مزبور کافی نیست».

    ند پرایس با اشاره به ضرورت توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تمام چالش‌هایی که با ایران داریم دشوارتر خواهد شد؛ مگر آنکه محدودیت‌هایی علیه برنامه هسته‌ای این کشور در نظر گرفته شود».

    گفتنی است، در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی «آیت الله سید ابراهیم رییسی» در این انتخابات، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت ایالات متحده به بازگشت همزمان تهران و واشنگتن به برجام پیش از آغاز ریاست جمهوری رییسی امیدوار است.

    در همین رابطه، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت که دولت «جو بایدن» مشتاقانه منتظر آن است که برای بازگشت آمریکا به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) شاهد سمت و سوی گفتگوهای کنونی با ایران باشد.

    وی در این باره خطاب به خبرنگاران گفت: «ما در حال حاضر با ایران روابط دیپلماتیک نداریم و هیچ برنامه‌ای نیز برای دیدار در سطح سران وجود ندارد. بنابراین معلوم نیست که در طرف مقابل چه چیزی عملاً تغییر کرده است».

    در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی «آیت الله سید ابراهیم رییسی» در این انتخابات، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت ایالات متحده به بازگشت همزمان تهران و واشنگتن به برجام پیش از آغاز ریاست جمهوری رییسی امیدوار است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *