×
×
جدیدترین‌‌ها

عدم اجرای قوانین مالیاتی مشهود است/ ضرورت تغییر نگاه‌ها

  • کد نوشته: 1111
  • مهر 15, 1397
  • سمنان – نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، بابیان اینکه عدم اجرای صحیح قانون متأسفانه در همه‌جا دیده می‌شود، گفت: در بخش‌های مالیاتی این امر اما مشهودتر است. احمد همتی در گفتگو با گشت و گذار، ضمن بیان اینکه قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود قابلیت اجرایی دارد و این‌چنین نیست که هر نهادی […]

    عدم اجرای قوانین مالیاتی مشهود است/ ضرورت تغییر نگاه‌ها


    سمنان – نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، بابیان اینکه عدم اجرای صحیح قانون متأسفانه در همه‌جا دیده می‌شود، گفت: در بخش‌های مالیاتی این امر اما مشهودتر است.

    احمد همتی در گفتگو با گشت و گذار، ضمن بیان اینکه قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود قابلیت اجرایی دارد و این‌چنین نیست که هر نهادی تفسیر خود را داشته باشد، بیان کرد: نمایندگان بر اساس وظیفه ذاتی که دارند، ناظر بر اجرای قوانین هستند اما متأسفانه عدم اجرای قوانین در بخش امور مالیاتی نسبت به بخش‌های دیگر پررنگ‌تر است که اصلح این رویه عزم جدی را می‌طلبد.

    وی بابیان اینکه نظارت بر حسن اجرای قوانین مسئولیت نمایندگان است، افزود: ما جلسات متعددی را برای رفع خلأهای قانونی در حوزه اقتصادی و نظارت بر حسن انجام قوانین در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه این اتفاق‌نظر در بین نمایندگان وجود دارد که نظارت‌ها باید تقویت شود.

    وجود فقر اطلاعات از قوانین مالیاتی

    عضو خانه ملت بابیان اینکه نمایندگان به‌صورت هفتگی در مجلس شورای اسلامی رصد اجرای قوانین صورت خواهند داد، گفت: اجرای صحیح قوانین ما را به سمت توسعه و حرکت اساسی و اصولی در کشور سوق خواهد داد و از این بابت دارای اهمیتی بسزا است.

    همتی به مقوله مالیات نیز اشاره کرد و بابیان اینکه فقر اطلاعات از قوانین مالیاتی در بین تولیدکنندگان سمنان وجود دارد، بیان کرد: ابتدا از مدیریان مالیاتی استان سمنان می‌خواهیم تا نگاه و دیدگاه خودشان را به این مقوله تغییر دهند و اگر نیاز است ممیزان مالیاتی آموزش‌های لازم را به تولیدکنندگان ارائه دهند، این امر به‌سرعت صورت پذیرد تا تعاملی بین امور مالیاتی و تولید شاهد باشیم که مبتنی بر توسعه باشد.

    وی افزود: باید موانع سر راه تولید را برداریم چراکه اگر تولید را از دست بدهیم، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، توسعه و دیگر ساختارهای بالندگی نظام را از دست خواهیم داد و این امر یعنی ما با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *