×
×
جدیدترین‌‌ها

حاصل دیدار رقابتهای والیبال باشگاههای آسیا برای دختران سایپا

  • کد نوشته: 108494
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳
  • مسابقات والیبال قهرمانی باشگاههای زنان آسیا از روز یکشنبه اول مهرماه آغاز شد .
    حاصل دیدار رقابتهای والیبال باشگاههای آسیا برای دختران سایپا

    نخست نیوز – تیم والیبال زنان سایپا تنها نماینده ایران با کسب قهرمانی باشگاههای کشور در سال گذشته مجوز حضور این دوره از پیکارها را بدست آورد.
    والیبال  سایپا در گروه B با ال پی باک ویتنام ، کاوازاکی ژاپن ،و مونولیس اس کای فیلیپین هم گروه شد .
    تنها نماینده ایران در هر سه دیدار که بطور متوالی در سه روز برگزار شد نتوانست در دوراول از اعتبار والیبال ایران دفاع نماید و با شکست‌های پیاپی ، وبراساس جدول رقابت‌ها در مرحله حذفی روز پنجشنبه به مصاف تیم اول گروه A خواهد رفت .
    پیش بینی شکست تیم والیبال سایپا در روز مسابقه دور از انتظار نیست . اما علت شکست های پی در پی با اختلاف امتیاز قابل کارشناسی است .
    با بررسی و تحقیقات میدانی از سوی صاحب نظران والیبال کشور می توان به برهان  ناکامی ایران در تورنمنت های برون مرزی رسید و ابزارهای لازم  را برای برون رفت از این معضل در فدراسیون  و باشگاه مرتبط شناسایی  و اجراکرد .
    در یک بررسی از سوی چند تن از کارشناسان این رشته ، مهمترین عامل ضعف در تورنمنت های خارجی را به کیفیت مسابقات داخلی و مدیریت های حاکم بر تیمهای اعزام شونده مرتبط دانستند .
    درباشگاههایی که مدیران بر اساس تفکرات شخصی و با جهان بینی محدود فضاو استراتژی  تیمها را تامین می کنند قدر مسلم نتایجی جز شکست در پی نخواهد داشت .
    این شکستها برای باشگاههای کشور  در تورنمنت های بعدی ،برای اولین و آخرین بار نخواهد بود بلکه تصور می رود با سیاست های حاکم در باشگاهها  شاهد اتفاقاتی از این قبیل ناکامیها در آینده نیز  خواهیم بود .
    برای گریز از این فضا و اعتبار بخشیدن به همه رشته های ورزشی در تورنمنت های برون مرزی ، وزارت ورزش یکی از مهمترین اهرم هایست که با ورود  کارشناسان و نخبه گان هررشته از صفر تا صد تمام  نقاط ضعف  شناسایی و با یک تاکتیک ، یا جابجایی مهره های کلیدی تمام آنها را به فرصت در رقابتهای آتی مبدل سازند .

    مهرشاد عنبری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *