×
×
جدیدترین‌‌ها

به امید ملتی با سینما

  • کد نوشته: 107704
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • کمی عنوان گیج کننده است، شاید. مخصوصا اگر شما هم در شهری مثل مشهد به دنیا آمده و بزرگ شده باشید که همیشه چند سالن سینما داشته. سینما و فیلم دیدن در سینما جز جدا نشدنی زندگی خانواده ما بوده و زندگی در شهری که سینما نداشته باشد برای من عجیب است.
    به امید ملتی با سینما

    به گزارش نخست نیوز  امینه سادات حسینی زهرایی_ در حاشیه‌ی اختتامیه شصت و نهمین دوره جشنواره سینمای جوان که به میزبانی مشهد برگزار شد کارگردان برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره « خانه ماه » حمیدرضا مقصودی داغداری از شهرستان درگز بود و بعد از دریافت جایزه پشت تریبون رفت و از ریاست سازمان سینمایی آقای خزایی درخواست کرد تا در شهر درگز هم سینمایی ساخته شود. درگز در نقطه صفر مرزی واقع شده و هنوز زیر صد هزار نفر جمعیت دارد و بدین ترتیب واجد شرایط برای داشتن سینما نیست.

    مقصودی گفت تا پانزده سالگی نتوانسته در سینما فیلم ببیند و تنها در ویدیو کلوپ ها و تلویزیون فیلم دیده. شاید در نگاه اول مهم دیدین فیلم به نظر برسد حالا چه در سینما و بر پرده باشد و چه در قاب تلویزیون و مانیتور های کامپیوتر؛ اما کسی که تجربه جفت آنها را داشته باشد معنی تفاوت را درک میکند. کسی که از اولین تجربه فیلم دیدن روی پرده شنیده باشد و شوق و ذوق وصف ناشدنی و عشق راه یافته به زندگی آن آدم ها را لمس کرده باشد. کم نیستند بزرگان سینمایی ما که مسیر زندگی آنها و عشقشان به سینما را با دیدن اولین فیلم خود بر پرده سینما یافتند.

    امروز مشهدی ها در کنار پایه ثابت هویزه و آفریقا سینما های پردیسی مختلفی در پاسارگاد های سطح شهرشان دارند ، مثل تهران و دیگر شهرهای بزرگ، و این نعمت خاصه برایشان زیاد قابل رویت نیست. شاید در این سال ها سینما در سالن های قلکی در پاساژها با سیستم های صوتی خوب ، فوت کورد ها ، فیلم فارسی های نسل جدید خلاصه شده باشد ولی یک ساختمان یک یا دو طبقه با دو سالن پرده‌ای به اندازه‌ی کافی بزرگ و سیستم پخش و صوتی مجهز می‌تواند سینمایی باشد که شهرستان نیازند دارند تا سازنده‌ی نسل جدیدی از عاشقان سینما باشند.

    آن روز میتوان با وجدانی آسوده گفت روز ملی سینما مبارک.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *