×
×
جدیدترین‌‌ها

نگاه طنازانه کارگردان «شه‌سوار» به موضوعات تلخ

  • کد نوشته: 107399
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
  • کارگردان فیلم سینمایی «شه‌سوار» گفت: شاید موضوع «مرگ» که به نوعی تم فیلم‌های من شده است، در پس زمینه وجود من قرار دارد، چراکه مرگ را جدی نمی‌گیرم و باور دارم که زندگی جای دیگری است.
    نگاه طنازانه کارگردان «شه‌سوار» به موضوعات تلخ

    به گزارش نخست نیوز، فیلم سینمایی «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی اکران عمومی خود را در سینما‌های کشور آغاز کرد. در این فیلم که در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد، مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، محیا دهقانی، هومن برق نورد، هادی کاظمی، عباس جمشیدی‌فر و گیتی قاسمی ایفای نقش کرده‌اند.

    «شه سوار» داستان خانواده ای است که درگذشت عموی خانواده را در جریان برگزاری عروسی که چندبار بهم خورده‌ است، پنهان می کنند.

    به بهانه اکران عمومی فیلم سینمایی شهسوار با حسین نمازی کارگردان این فیلم به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

    حسین نمازی در گفتگو با خبرنگار نخست با اشاره به دنباله دار بودن سوژه فیلم‌های «شادروان» و «شه سوار» گفت: در نشست خبری جشنواره فیلم فجر عنوان کرده بودم که قصد دارم بعد از «شادروان» و «شه سوار» یک فیلم دیگری در همین راستا تولید و کارگردانی کنم که بتوان گفت این سه فیلم به عنوان سه گانه حسین نمازی شناخته می‌شوند. شاید در آن زمان چنین قصدی داشتم، اما در حال حاضر نمی توانم با قاطعیت بگویم که می‌خواهم سه‌گانه ای از این فیلم‌ها داشته باشم.

    شاید مدتی فیلم نسازم!

    وی ادامه داد: احتمالاً سبکی که دوست دارم در آن کار کنم و آن هم این است که قصه‌های جدی را در بستر شوخی و کمدی و فضای شیرین می‌آورم، ادامه پیدا کند. اما اینکه سه‌گانه‌ای مرتبط با یکدیگر باشد، نیست. زمانی که داشتم فیلمنامه «شه سوار» را می‌نوشتم، می‌گفتم این فیلم کوچه پایینی محله «نادر» در فیلم «شادروان» است. حتی قصد داشتم در سکانسی در فیلم «شه سوار» سینا مهراد که در نقش نادر بود را با مهرداد صدیقیان که در نقش شیرزاد بود روبرو کنم. اینکه در ادامه این روند چه اتفاقی بیافتد را نمی‌توانم نظری بدهم. با اینکه دو فیلمنامه «شب رو» و «شیربها» را دارم که باید تصمیم بگیرم کدام را بسازم، اما شاید مدتی هم فیلمی نسازم! جالب است همه اسامی هم با «شین» شروع می‌شوند و این موضوع اتفاقی است.

    لحظات تلخ زندگی را هم شیرین می‌بینم

    کارگردان «شادروان» درخصوص سوژه فیلم هایش توضیح داد: واقعیت این است که من حتی لحظات تلخ زندگی را در ذهن خودم شیرین می‌بینم. حتی اگر اتفاق تلخی هم رخ دهد ذهن من شروع به کار کردن می‌کند که اگر در این شرایط فلان اتفاق می‌افتاد چقدر ماجرا شیرین می‌شد. از بچگی به این شکل بودم و اگر می‌خواستم یک حرف خیلی جدی برای کسی تعریف کنم معمولا یک چاشنی طنز به آن اضافه می‌کردم. هنوز هم این اخلاق را دارم. این ناگزیر و جزو خلقیات من از همان کودکی است.

    نمازی افزود: این سبک فیلم ساختن هم در ذات من است و به خودی خود بیرون می‌آید و اگر اینگونه نبودم، کمدی صرف می‌ساختم. اما احساس می‌کنم کمدی صرف فعلا کار من نیست و فعلا با روحیات من سازگار نیست. کار‌های من مانند یک داروی تلخی هستند که یک ماده شیرین کننده به آن اضافه می‌کنند تا برای بیماران قابل تحمل شود و بتوانند آن را هضم کنند.

    منبع برنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *