×
×
جدیدترین‌‌ها

با عبور دو ناو جنگی ایران از اقیانوس اطلس؛
سناتور جمهوریخواه آمریکا خواستار مقابله مؤثر با ایران شد

  • کد نوشته: 10683
  • خرداد 23, 1400
  • یک سناتور جمهوریخواه آمریکا با ادعای اینکه ایران تنها «چند روز» با تحویل موشک و قایقهای تهاجمی به ونزوئلا فاصله دارد، از ریریس جمهور این کشور خواست تا به طور مؤثری با تهران مقابله کند.
    سناتور جمهوریخواه آمریکا خواستار مقابله مؤثر با ایران شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه در کنگره ایالات متحده روز شنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به عبور دو ناو جنگی ایران از اقیانوس اطلس که ادعا می شود عازم ونزوئلا هستند، از دولت کنونی آمریکا خواست تا به طور مؤثری با تهران مقابله کند.

    روبیو در یک پیام توئیتری نوشت: «بایدن نباید اجازه دهد که درماندگی (اش) برای نجات توافق هسته ای ایران وی را از رویارویی مؤثر با ایران بازدارد».

    گفتنی است ارتش ایران عبور این ناوهای جنگی از اقیانوس اطلس را تأیید کرده است.

    در پی گزارش رسانه ها، دولت ایالات متحده به سرعت نسبت به خرید احتمالی تجهیزات نظامی از ایران از سوی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

    نشریه پولیتیکو نیز به نقل از مقامات ناشناس نوشت که دولت ایالات متحده در حال ترغیب کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و کوبا به برگرداندن این کشتی هاست.

    گفتنی است، واشنگتن از سالها پیش هم تهران و هم کاراکاس را به بهانه وجود «رژیمهای غیردموکراتیک» که تهدیدکننده امنیت منطقه ای هستند، تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار داده است. تحریمهای ایالات متحده علیه ونزوئلا همچنین شامل ممنوعیت بر فروش تسلیحات به این کشور آمریکای لاتین می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *