×
×
جدیدترین‌‌ها

وزرای پیشنهادی از چه کلیدواژه‌هایی استفاده کردند؟
کشف مشکلات ایرانِ ۱۴۰۳ در کف مجلس

  • کد نوشته: 105717
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳
  • پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، جناح تندرو تلاش می‌کرد کلیدواژه اسب زین شده را در افکار عمومی جا بیاندازند.
    کشف مشکلات ایرانِ ۱۴۰۳ در کف مجلس

    به گزارش نخست نیوز، با استخراج کلیدواژه‌هایی که وزرای پزشکیان در جریان دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس به کار بردند و چالش‌هایی که تلاش کردند برای رفع آنان برنامه ارائه‌ کنند، می‌شود فهرستی از مشکلات خرد و کلان ایران در سال ۱۴۰۳ را استخراج کرد. پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، جناح تندرو تلاش می‌کرد کلیدواژه اسب زین شده را در افکار عمومی جا بیاندازند. اما مسائلی مثل قطعی برق‌های گسترده، طولانی، نوسانات قیمت‌ها و حالا هم اعتراض صنفی پرستاران نشان می‌دهد که اوضاع آنطور که این گروه‌ها سعی در القای آن داشتند، نیست.

    کابینه پزشکیان رای قاطع از مجلس گرفت و خوب است با مرور کلیدواژه‌های مورد استفاده وزرای دولت در جلسات رای اعتماد، فهرستی از برخی مشکلات امروز را ایجاد کنیم؛ کلیدواژه‌هایی مثل تحریم، ناترازی، فقر، عدالت، آموزش، مهاجرت، محرومیت، معیشت و دیپلماسی بیشتر از کلمات دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

    آموزش و نیروی انسانی

    چالش‌ها و مشکلات حوزه آموزش را می‌توانیم به طور مشخص و مستقیم از کلیدواژه‌های استفاده شده توسط وزرای آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، نیرو و فرهنگ استخراج کنیم. علیرضا کاظمی در مجلس، از کاهش جایگاه معلم، کمبود نیروی انسانی و نارسایی در توزیع متوازن نیروها، ناکافی بودن زیرساخت‌های آموزشی، ناترازی و کسری بودجه آموزش و پرورش و عدم تخصیص منابع مالی در بخش‌های مختلف، پایین‌بودن سرانه پرورشی به نسبت استانداردهای جهانی، غفلت از تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کم‌توجهی به آموزش‌های مهارتی و فنی‌و حرفه‌ای، توزیع نامتناسب رشته‌های تحصیلی متناسب با آمایش سرزمینی، غلبه نگاه مصرفی و کاهش شأن خدماتی به مدارس دولتی، عدم دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم و مرزی به آموزش با کیفیت و کاهش پوشش پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه به عنوان چالش‌های حوزه ماموریتی این وزارتخانه نام برد که آموزش ابتدایی و متوسطه را دربرمی‌گیرد.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *