×
×
جدیدترین‌‌ها

تعامل دستگاه قضایی و اصحاب رسانه با تشکیل دبیرخانه

  • کد نوشته: 105406
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
  • نشست خبری معاون دادستان عمومی و انقلاب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با هدف جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و رعایت امنیت روانی جامعه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
    تعامل دستگاه قضایی و اصحاب رسانه با تشکیل دبیرخانه

    به گزارش نخست نیوز،  مجید خروشی– قاضی سید هادی شریعت یار در این نشست با اشاره به این که نشر اخبار و رودیادهای خبری در سطح جامعه با هدف آگاهی بخشی شکل می گیرد به نقش تاثیر گذار رسانه ها در تشریح و آموزش چارچوب قوانین و مقررات حقوقی برای شهروندان و عامه مردم اشاره کرد.

    وی خاطر نشان کرد: معتقدم سرانجام و پایان پرونده های قضایی برای روشنگری جامعه امری ضروری و از سوی مراجع قضایی استقبال می شود و در این جهت رسانه ها پیشرو هستند. معاون دادستان عمومی و انقلاب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از تشکیل دبیرخانه دایی ارتباط رسانه و جامعه خبر داد.

    وی گفت: مصصم هستیم‌جهت آگاهی بخشی جامعه از حقوق شهروندی و آموزش،قوانین و مقررات با تشکیل دبیرخانه دایمی در بدنه دادگستری راهکارهای ارتباط کوثر با رسانه و همچنین جامعه را بررسی و در راستای رفع موانع و مشکلات گام برداشته شود در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با معاونت دادگستری با طرح سوالات در خصوص حمایت از اصحاب رسانه و شفاف گویی تشویش اذهان عمومی در درج اخبار و رویدادهای در سطح جامعه در نتیجه پرونده های قضایی نیز مطرح و پاسخ داده شد.

    قاضی شریعت یار در ادامه این نشست به تعامل و ارتباط اصحاب رسانه در جهت پیشگیری از حوادث و رویدادهای خلاف قانون در جامعه پرداخت و تصریح کرد: معتقدیم رسانه ها در آگاهی‌بخشی و آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و قوانین و مقررات پیشرو هستند و از این جهت میتوان تعاملات مناسب‌تری را برنامه ریزی کرد.

    وی همچنین در خصوص افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی که در چندی دمرحله افتتاح و به برههه بردرای می رسد اظهار داشت: متاسفانه گاهی یا طرح ها به صورت نیمه تمام افتتاح می شود و یا مراسم بهره برداری برای چندمین بار برگزار می شود که شایسته نیست و بررسی موضوع در دستور است.

    در پایان معاون دادستان عمومی و انقلاب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به سوالات خبرنگاران در خصوص اعمال قانون برای سگهای ولگرد،برخورد قانونی با خبرنگاران ،تشریح مراحل تشویش اذهان عمومی و همچنین پی گیری در خصوص نتایج پرونده های قضایی،همکاری قضات و همچنین پوشش خبری در راستای جرائم اتباع بیگانه مطالبی را بیان و مقرر شد درجلسات تمامی این مسائل با جزییات تشریح شود. همچنین در این نشست مقرر شد با همکاری خانه مطبوعات موازین قانونی و مقررات اجتماعی که بسیاری از شهروندان با جزییات آنها آشنایی ندارند تشریح و جهت آگاهی بخشی از طریق رسانه به اطلاع عموم برسد.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *