×
×
جدیدترین‌‌ها

موج نزولی در آستانه صلاحیت کابینه،
حرکت بعدی دلار، سکه و طلا لو رفت

  • کد نوشته: 105210
  • مرداد 27, 1403
  • معاملات پشت‌خطی جمعه کم‌جان و بی‌رمق پیش رفت و دلار تا ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان عقب نشست.
    حرکت بعدی دلار، سکه و طلا لو رفت

    به گزارش نخست نیوز، سکه امامی روز شنبه ۲۷ مرداد، برای جبران ضرر و زیان چهار درصدی هفته قبل تلاش می‌کند، اما زور نیرو‌های کاهشی به‌قدری زیاد است که شاید سکه امامی نهایتا ناچار به ترک کانال ۴۱ میلیون تومان شود.

    قیمت سکه امامی در معاملات هفته سوم مرداد از ۴۳ هزار و ۱۶۵ تومان به ۴۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان عقب نشست و با چهار درصد بازدهی منفی، عملکرد نسبتا بدی به جا گذاشت. قیمت طلا ۱۸ عیار در همین مدت ۲.۶ درصد ارزان شده و از سه میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده است. افت قیمت دلار بیشتر به چشم می‌آید، چون دلار اوایل هفته قبل از جایگاه ۶۱ هزار تومان برایمان قلدری می‌کرد، اما وقتی هفته به پایان رسید با سرافکندگی به محدوده ۵۸ هزار و ۷۶۵ تومان تبعید شد و هیچ بعید نیست اگر ظرف همین روز‌های آینده به کانال ۵۷ هزار تومان برگردد. در گزارش زیر سعی می‌کنیم حرکت بعدی دلار، طلا ۱۸ عیار و سکه امامی را حدس بزنیم.

    قیمت دلار؛ ۵۷ هزار و ۹۶۰ تومان

    دلار در هفته سوم مرداد با بهره بردن از کاهش اخبار و شایعات مربوط به تنش‌های منطقه‌ای، توانست دو هزار و ۲۳۵ تومان ارزان شد. قیمت دلار روز پنجشنبه ۲۵ مرداد، روی پله ۵۸ هزار و ۷۶۵ تومان ایستاد که در قیاس با اوایل هفته، ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

    قیمت دلار روز پنجشنبه ۱۸ مرداد، با ایستادن روی پله ۶۱ هزار تومان شاخ و شانه می‌کشید، اما با شروع معاملات هفته جدید که با کاهش تنش‌های منطقه‌ای مصادف بود، آرام گرفت. دلار ابتدا نرم و آهسته به زیر ۶۰ هزار تومان غلتید. سپس کانال ۵۹ هزار تومان را ترک کرد و چهارشنبه، پنجشنبه به میانه کانال ۵۸ هزار تومان تمایل پیدا کرد.

    قیمت دلار روز شنبه ۲۷ مرداد به احتمال زیاد همین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت. چون معاملات پشت‌خطی روز جمعه کم‌جان و بی‌رمق پیش رفته و دلار در حالی که با نرخ ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان قدم به این بازار گذاشته بود، ناچار شد شکست را بپذیرد. این پیامی واضح برای دلالان بود تا بدانند حداقل در ابتدای هفته قرار نیست اوضاع طبق میل و اراده آن‌ها پیش برود.

    دلار در ساعات پایانی معاملات پشت‌خطی روز جمعه، به ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان خزید تا در آغاز فعالیت بازار آزاد روز شنبه ۲۷ مرداد ناامیدانه برای حفظ جایگاه پنجشنبه بجنگد. عوامل مختلفی ممکن است روی روند حرکت دلار تاثیر بگذارند. مخصوصا اینکه بررسی صلاحیت وزرای کابینه در مجلس آغاز می‌شود.

    قیمت دلار روز شنبه ۲۷ مرداد در صورتی تداوم موج نزولی، شانس عقب‌نشینی تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان را خواهد داشت. حمایت بعدی در ۸۵ هزار و ۲۲۰ تومان شکل می‌گیرد و در حالت خوشبینانه حتی شاید به اجبار کانال ۵۸ هزار تومان را ترک کند.

    پیش‌بینی قیمت دلار در روز شنبه ۲۷ مرداد تا آخر هفته را می‌توان بر همین منوال استوار دانست منتها اگر زور نیرو‌های افزایشی بیشتر باشد، دلار اول به پس گرفتن محدوده ۵۹ هزار تومان فکر می‌کند. سپس جسارت حرکت به سمت ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان را پیدا خواهد کرد و آمال و آرزویش این است که به ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان برسد.

    سکه امامی در هفته قبل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد و بازدهی منفی چهار درصد را تجربه کرد

    قیمت طلا؛ سه میلیون و ۳۹۱ هزار تومان

    قیمت طلا روز شنبه ۲۷ مرداد کار خود را از روی پله سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ تومان شروع می‌کند. این عدد در قیاس با معاملات ابتدای هفته گذشته دست‌کم ۹۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده و از شانس عقب‌نشینی تا محدوده سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برخوردار است.

    طلا ۱۸ عیار روز دوشنبه هفته قبل سه میلیون و ۵۴۲ هزار تومان را به چشم دید، ولی در بقیه روز‌ها تو سری خورده است. قیمت طلا روز شنبه ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان ارزان شد. یکشنبه کاهش ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را به چشم دید. سه‌شنبه ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان افت کرد.

    قیمت طلا ۱۸ عیار روز چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و هشت هزار و ۱۰۰ تومان دیگر پایین آمد تا بالاخره به سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ تومان برسد. حرکت طلا به سمت سه میلیون و ۴۴۰ هزار تومان یک نشانه است و در صورت شکست این مقاومت، سه میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و سه میلیون و ۳۹۰ تومان در دسترس خواهد بود.

    طلا ۱۸ عیار در صورت برعکس شدن روند بازار اول سمت سه میلیون و ۴۹۰ هزار تومان خیز برمی‌دارد. سپس سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان را حق خود می‌داند و در نهایت ممکن است به سه میلیون و ۵۴۲ هزار تومان چشم طمع بدوزد تا شاید به نوعی بازدهی منفی ۲.۶ درصدی هفته گذشته را برای سرمایه‌گذاران جبران کند.

    پیش‌بینی قیمت طلا ۱۸ عیار در هفته آخر مرداد طبق یکی از همین شش حالت پیش خواهد رفت مگر آنکه اتفاقات غیرمنتظره رخ دهند و تاثیر عوامل اقتصادی را خنثی کنند.

    قیمت سکه امامی؛ ۴۰ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان

    قیمت سکه امامی، دو هفته قبل تا ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش رفت، اما از آن موقع در سراشیبی افتاد و فعلا به ۴۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده. سکه امامی در معاملات هفته قبل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد و بازدهی منفی چهار درصد را از خود به جا گذاشت.

    قیمت سکه امامی روز شنبه ۲۷ مرداد، در صورت تداوم روند نزولی به سختی تا ۴۱ میلیون و ۳۵۰ تومان عقب خواهد نشست. سکه امامی را ممکن است طی روز‌های آینده روی پله ۴۱ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ببینیم. ار اوضاع خیلی خوب باشد، سکه در کوتاه‌مدت بعید نیست کانال ۴۱ میلیون را هم ترک کند.

    قیمت سکه امامی در صورت غلبه نیرو‌های افزایشی، اول به ۴۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان چنگ می‌اندازد. سپس شانسش برای حضور در پله ۴۱ میلیون و ۷۰۰ تومان را محک می‌زند و ناامیدانه نیم‌نگاهی به ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خواهد داشت. احتمال وقوع این پیش‌بینی حداقل از منظر اقتصادی پایین است، ولی احتیاط شرط می‌کند در وضعیت فعلی اخبار غیرمنتظره را دست‌کم نگیریم.

    منبع سیاسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *