×
×
جدیدترین‌‌ها

آزادگان از قبیله شهادتند

  • کد نوشته: 105164
  • مرداد 25, 1403
  • 26 مرداد 1369 ،روز افتخارآفرين و خاطره انگيز در تاريخ ايران اسلامی است.
    آزادگان از قبیله شهادتند

    به گزارش نخست نیوز، دکتر علی خسروشاهی_این روز در تاریخ ایران نقطه عطفی تکرار نشدنی است. بازگشت مردان مردی به خاک وطن که خدا می داند از قبیله ی شهادتند، که مگر جز این است که شهدا از جان و مال و خانواده و زندگی در راه خدا و به قیام در راه دفاع از وطن می گذرند که این ها هم همه همان ها را در نیت داشتند و لیکن تقدیر خدا بر زنده ماندشان مقدر شد.

    اسارت جسم ،اسارت روح را نمی تواند بر انسان تحمیل کند و آزاده از این جهت آزاده نام گرفته که هرگز، زندان و بند و اسارت روح بلندش را اسیر نکرده و چه بسا بسیار از خیل همین رادمردان دلاور به سن و قدمت دوران جنگ در بند دشمن گرفتار شدند اما با مقاومت و شجاعت، اسارت گاههای دشمن را به دانشگاه های انسان سازی بدل کردند و در همان دوران اسارت هم از جهاد نماندند و دشمن بعثی و دیگر دشمنان خاک مقدسمان را انگشت حیرت به دهان به تماشای شهامت ها و ایثارها و خداگونه بودن هایشان کشاندند.

    آزادگان اسوه صبر و شکیبایی هستند، طبیعی است افرادی که خودشان در اسارت نبودند، ارزش و مقام آزادگان را درک نمی‌کنند.

    این سرمایه‌های نظام در اردوگاه‌های دشمن نیز باوجود فشارها و شکنجه‌های روحی، در همان شرایط به ارتقای معلومات خود درزمینهٔ های علم و معرفت پرداختند و از استعدادها و ظرفیت‌های آزادگان دیگر بهره جستند، بطوریکه هنگام بازگشت به وطن وقتی سطح علمی آنان ارزیابی شد این موضوع هویدا بود.

    امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا، ایثارگران و آزادگان است که با ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی عزت و اقتدار را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

    آنان اسوه مقاومت و ایثار هستند که از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند. این بزرگواران شرایط سختی را متحمل شدند تا برای ما ایجاد امنیت و آسایش کنند.

    خاطرات آزادگان ،گنجینه ارزشمندی است که در طول این سال‌ها در قالب فیلم، کتاب، نمایش و دیگر محصولات فرهنگی اریه‌شده است که برای نسل امروز راهگشا و موثر خواهد بود.

    نقش آزادگان ما نیز به‌عنوان راویان زنده جنگ و هشت سال دفاع مقدس بسان حضرت زینب(س)، بوده است، آن‌ها که باتحمل انبوه شکنجه‌های روحی و جسمی از رسالت خود بازنماندند.

    احترام به این عزیزان احترام به شهداست ،احترام به ایثار و شهادت است. حفظ شان، منزلت و حرمت آزادگان وظیفه تک تک مردم و بویژه مسوولین است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *