×
×
جدیدترین‌‌ها

نقش بازی در روابط والدین و کودکان

  • کد نوشته: 10443
  • خرداد 20, 1400
  • نخست نیوز – ستاره نعمتی – والدین و مربیان گرامی مخاطبان من شمایید ، همراه من بمانید با یک مقاله مفید دیگردرخصوص کودکان تا بتوانید خلاق و مبتکر ، در بازی های مختلف و هدفمند همراه کودکانتان باشید. محیط خانه را برایشان جذاب کنید و یا شرایطی فراهم کنید که آنها بتوانند فعالیتهایی را در […]

    نقش بازی در روابط والدین و کودکان

    نخست نیوز – ستاره نعمتی – والدین و مربیان گرامی مخاطبان من شمایید ، همراه من بمانید با یک مقاله مفید دیگردرخصوص کودکان تا بتوانید خلاق و مبتکر ، در بازی های مختلف و هدفمند همراه کودکانتان باشید. محیط خانه را برایشان جذاب کنید و یا شرایطی فراهم کنید که آنها بتوانند فعالیتهایی را در منزل یا حیاط خانه انجام دهند وزمانی را صرف همراه بودن با دلبندانتان در محیط بیرون اختصاص دهید.
    دوران کودکی مهمترین دوره زندگی است. کودکی دورانی است که مانند یک زمین حاصل‌خیز هر چه در آن بکاری در آینده درو خواهی کرد. کودکان، شهروندان کوچکی هستند که نیاز دارند به‌عنوان شهروندی مستقل در جهت رشد فکری و اجتماعی برایشان برنامه‌ریزی شود. در تعریف بازی میتوان اینگونه عنوان کرد که: به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که به صورت فردی یا گروهی انجام می پذیرد و موجب کسب لذت و اقناع
    نیازها ی کودک شودرا بازی می گویند.
    «بازی» یکی از راه‌های پرورش کودک از لحاظ روانی، عاطفی و جسمی است. کودک با بازی، با ترس‌هایش کنار می‌آید و قوانین اجتماعی شدن را می‌آموزد. کودک در بازی نه تنها به اسباب بازی نیاز دارد بلکه از آن مهم‌تر نیازمند برنامه‌سازی‌ جامع و هدفمند است. بازی، سیستم عضلانی و رشد حسی و حرکتی کودک را تقویت می کند و به این طریق بر هوش کودک تاثیر فراوانی دارد و با بازی کردن، دقت کودک در انجام کارها افزایش می یابد. بازی سالم می تواند عواطف منفی از قبیل ترس، اضطراب، نفرت و افسردگی را به شدت در کودک کاهش دهد.
    بازی‌هایی مثل دویدن و طناب بازی که کودک در آنها فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد، به رشد عضلات بزرگ و کوچک‌، پرورش نیرو‌، استقامت و سرعت و حرکت سریع مفاصل کمک می‌کند، در ضمن گردش خون کودک زیاد شده و خون بیشتری به مغز کودک می‌رسد‌. معمولا کودکان کارهایی را که با بازی‌کردن یاد می‌گیرند به راحتی در ذهن‌شان جا می‌افتد. بازی زبان آشنای کودک برای ایجاد و تقویت ارتباط عاطفی است.
    مهارت های حرکتی بنیادی پایه ، اساس مهارت های تخصصی هستند و والدین و مربیان تاثیر بسزایی در یادگیری این مهارت ها در کودکان دارند . بعنوان مثال: اجرای بازی های جابجایی در محیط باز، انجام دادن حرکات تعادلی در کودکان در منزل با نظارت والدین و استفاده از توپ های استخری کوچک رنگارنگ میتواند اوقات فراغت خوشی را برای شما و فرزندانتان فراهم آورد.
    بیایدکودکان خود رابااین فعالیت های ورزشی ، به هر نحوی که شده در منزل و یا در فضای بیرون از منزل با برنامه ریزی مناسب درگیرکنیم.
    والدین گرامی آیا توپ به دست با کودکانتان همراه بوده اید؟ لی لی کردن های قشنگ با کودکانتان را فراموش نکنید. آنها نیاز به همراهی و تشویق شما دارند.
    در این روزهای گرم میتوانید با بادکنک های کوچک محتوی آب و یا یخ های رنگی که کودکان آنها را لمس می کنند ، تصویر های زیبایی را که در دنیای کودکانه آنها نقش بسته است رابا شما بروی کاغذبیاورند.
    چه بهتر که شما در این روزهای قشنگ کودکی زودگذر ، با بازی های جذاب و رنگی همراه باشید.
    بازهای متنوع و جذاب به عنوان یک روش معقول جهت رفع یا جلوگیری از چاقی های بیشماری است که از تغذیه نامناسب و نشستن های طولا نی کودکان مقابلصفحه نمایش و بازی های رایانه ای به دست میآید .و در این راستا شما خود هم درگیر فعالیت های فیزیکی با کودکان خود باشید و با انجام دادن حرکات متنوع و زیبا ساعات خوشی را با خانواده داشته باشید .

    برچسب ها تناسب اندام

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *