×
×
جدیدترین‌‌ها

فواید اسب سواری که نمی دانستید

  • کد نوشته: 103882
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
  • ورزش کردن فایده‌های زیادی برای سلامت بدن و بهبود عملکرد آن به همراه دارد. خب، شما چه نوع ورزشی را دوست دارید؟ شنا ،دو ،دوچرخه‌سواری یا فوتبال؟ اسب‌سواری برای کسانی که نیاز به انجام فعالیت‌های جدی و درعین‌حال مفرح دارند می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
    فواید اسب سواری که نمی دانستید

    به گزارش نخست نیوز، سید بهنام حسینی زهرایی کارشناس ارشد ورزش و تربیت‌بدنی_ مشخص است که سوارکاری می‌تواند احساسات خوب و اعتمادبه‌نفس را در شما تقویت کند. همچنین قطعا در بهبود سلامت عضلات نقش بسزایی ایفا می‌کند. درواقع، اسب‌سواری می‌تواند فعالیتی درخور توجه باشد.

    ۱. ورزشی محبوب است

    ممکن است عاشق شنا کردن، دویدن، یا بازی باشید. این‌ها برای ارتقاء وضع سلامتی بدن بسیار خوب هستند. اما، اسب‌سواری چطور؟ این فعالیت‌ سال‌های سال قدمت دارد.

    ۲. سلامت عضلات را بهبود می‌بخشد

    یکی از فایده‌های اسب‌سواری بهبود سلامت عضلات است. این به خاطر آن است که تحرک ایجادشده باعث بهبود انعطاف‌پذیری بدن می‌شود. به‌علاوه، سلامت سایر عضلات بدن مانند تنه، کمر، و ماهیچه‌های لگن را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین برای هماهنگی و استحکام بافت‌های عضلانی مفید است. درنتیجه، اگر ازجمله‌ی کسانی هستید که به عضلات سالم و قوی نیاز دارند.

    ۳. حالت بدن را بهتر می‌کند

    فایده‌ی دیگر سوارکاری برای سلامتی بهبود حالت بدنی است. درواقع، اسب‌سواری یک ورزش ایزومتریک است که ماهیچه‌ها را به نحوی تقویت می‌کند که در وضعیتی متعادل قرار بگیرند. درنتیجه، به شخص قدرت خواهد داد و حالت بدن را نیز بهبود خواهد بخشید.

    ۴. توانایی همانگی را بهبود می‌دهد

    اگر سوارکاری کنید، آن‌وقت باید بتوانید سرعت اسب را کنترل و فشار لازم برای ماندن روی زین اسب را تنظیم و هماهنگ کنید. پس تمرین خوبی برای بهبود هماهنگی بدن خواهد بود. انجام چنین فعالیت ورزشی باعث بهتر شدن سطح هماهنگی بدنی‌تان خواهد شد.

    ۵. سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌دهد

    نشان داده‌شده است که اسب‌سواری می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد. این فعالیت ورزشی می‌تواند به بهبود جریان خون در بدن و همچنین ارتقا سلامت قلب و عروق کمک کند.

    ۶. کالری می‌سوازند

    آنچه که از بقیه‌ی موارد شاید اهمیت بیشتری دارد آن است که اسب‌سواری باعث سوزاندن کالری می‌شود. با افزایش فشار بر عضله‌ها به سوزاندن کالری و حتی کاهش وزن کمک خواهد کرد. همچنین اثبات‌شده است که یورتمه رفتن به مدت ۳۰ دقیقه در روز باعث سوزاندن ۳۰۰ کالری می‌شود. درواقع، این ورزش برای کسانی که می‌خواهند تمریناتی سالم داشته باشند و به‌طور همزمان وزن نیز کم کند بسیار مفید خواهد بود.

    شما چطور؟ علاقمند به انجام این ورزش هستید؟

    ۷. سطح انرژی را افزایش می‌دهد

    ممکن است تصور کنید که مصرف خوراکی‌های سالم می‌تواند انرژی شمارا افزایش دهد. اما، مهم است بدانید که ورزش کردن چیزی است که باید به آن فکر کرد. در این زمینه، اسب‌سواری می‌تواند انتخابی صحیح و سالم برای‌ شما باشد. می‌توانید تحرکی سالم داشته باشید و همزمان انرژی بدن‌تان را افزایش دهید. همچنین طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه آریزونا انجام‌شده است، سوارکاری می‌تواند به‌اندازه‌ی بازی بدمینتون برای شما انرژی‌زا باشد.

    ۸. سلامت ذهن را بهبود می‌بخشد

    نتیجتا، اسب‌سواری می‌تواند به بهبود سلامت ذهنی شما کمک کند. این فعالیت بر بدن تاثیر می‌گذارد تا به عضلات فشار وارد کند و فعالیت‌های مغزی را بهبود ببخشد. اسب‌سواری همچنین ترشح هورمون شادی را که سروتونین نامیده می‌شود در بدن تقویت خواهد کرد. درنتیجه، سلامتی بدن، مغز، و عواطف را ارتقاء خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟

    ۹. شادمانی و اعتمادبه‌نفس را بیشتر می‌کند

    همان‌طور که پیشتر توضیح داده شد، سوارکاری می‌تواند احساس شادمانی و سلامت ذهنی را القاء کند. در این صورت، اگر روزهای سختی را می‌گذرانید، اسب‌سواری می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون‌های خوب در بدنتان بشود و اعتمادبه‌نفس و حس شادمانی را در شما افزایش دهد. به‌علاوه، می‌تواند از خطر ابتلاء به استرس و اضطراب جلوگیری کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *