×
×
جدیدترین‌‌ها

یار دوازدهم از شعار تا عمل

  • کد نوشته: 103498
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
  • اندکی تامل , دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در طول فعالیت چندین ساله و همچنین کسب افتخارات داخلی و آسیایی از محبوبیت خاص و عام برخوردار بوده و پیروان بیشماری از جامعه فوتبالی  را به سوی خود جذب کرده اند  .
    یار دوازدهم از شعار تا عمل

    به گزارش نخست نیوز، مهرشاد عنبری_بطوریکه اگر اتفاق یا نوسانی در یکی از دو باشگاهها رخ دهد شاهد حضور صدها نفر در ساختمان مرکزی دو باشگاه  بوده که به نوعی با نمایش انتزاعی و اعتراضات ، پیامهایی را به مدیران ارشد می رسانند  و بارها پیش آمده که بسیاری از اعتراضات از اهداف کاربردی  و منطقی برخوردار بوده و اجرایی شده  است .
    حضور بیش از ۵۰ هزار نفر در هر دیدار در شرایط سرما و گرما و مشکلات اقتصادی برای وزارت ورزش و فدراسیون پیامدهایی بهمراه داشته  که هرگز به فرهنگ سازی این قشر عظیم توجه ای نشده است زیرا این دو باشگاه علیرغم هزینه های میلیاردی برای بازیکنان و مربیان، حاضر به بکارگیری روانشناسان و یا جامعه شناسان نبوده و با یک الگوریتم سنتی به حیات و فعالیت حرفه ای ، ادامه می دهند .
    بسیار مشاهده شده از سوی بعضی از جماعت تماشاگر نما ، روح لطیف تماشای دیدارها را به کام دیگران تلخ می کنند و این داستان همانند یک فرآیند از گذشته آغاز و در سالهای اخیر به اوج خود رسیده است.
    فحاشی به داوران ، بازیکنان حریف ، شکستن صندلی  ورزشگاهها ، کتک کاری ، ریختن زباله در مناطق مختلف استادیوم و عدم رعایت بهداشت محیط و… از عواملی است که سالها فوتبال ایران با آنها  دست به گریبان بوده است .
    به همین جهت بارها  یادداشتهایی برای رفع این معضل از سوی کارشناسان ارائه شده ، اما مدیران این دو باشگاه بزرگ نسبت به آنها بی توجه بودند و همچنان فرهنگ تماشا و تماشاچیان بر یک محور رانده می شود .
    در یک بررسی  کارشناسی به برخی از  بی توجهی های  تحریک آمیز
    می توان اشاره کرد که توجه به آنها نشان از ارزش گذاری به حضور تماشاچیان دیدارهاست که برای میزبانان و یا متصدیان استادیوم ها  مهم تلقی نمیشود .   عدم توجه به  سرویس های بهداشتی ، برخورد زننده بعضی کنترل گر های ورودی ، نبود آب شرب مناسب و بوفه  ، عدم نظافت سکوی تماشاچیان ، و… عواملی هستند که باعث  عصیان تماشاگر نماها در استادیوم هاست .
    علیرغم تزئین آستانه ورودی باشگاهها با عنوان فرهنگی و ورزشی ، واژه دوم ورزشی تمام ماهیت فرهنگ را تحت الشعاع قرارداده که باید هر دو واژه فرهنگ و ورزش توأمان جهت تلطیف کردن فضای استادیوم ها بکار رود  . یا بعبارتی باشگاهها با  یدک کشیدن واژه فرهنگی از ماموریت هردو ، در کنار هم یا عاجز بوده یا غافل ، و مانور در این فضا در ایام باقی مانده به آغاز لیگ برتر میتواند  نتایج بزرگی را بهمراه داشته باشد .
    همه این رفتار ها و تحریک های جانبی از سوی لیدرهای هردو باشگاه صورت می گیرد  که  قابلیت کنترل  را دارند .
    دعوت از همه لیدرها در کلاسهای آموزشی و تئوری، یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از فضای موجود است که مدیران ارشد باشگاههای بزرگ در این مورد با حداقل هزینها می‌توانند روح متعالی فوتبال را به ورزشگاهها باز گرداننده ، تا شاهد حضور همه طیف از افراد جامعه در ورزشگاهها باشیم . تا از این رهگذر یار دوازدهم را به معنای واقعی( حامی فوتبال) معنا کنیم .

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *