×
×
جدیدترین‌‌ها

پیاده‌رو، محل تردد عابر پیاده یا موتورسوار؟

  • کد نوشته: 103325
  • مرداد 4, 1403
  • شاید باور این موضوع که هر زمان بخواهیم از پیاده‌روهای پایتخت عبور کنیم و باید به قول قدیمی‌ها چهارچشمی مواظب اطراف باشیم.
    پیاده‌رو، محل تردد عابر پیاده یا موتورسوار؟

    به گزارش نخست نیوز، درست است که موتورسواری برای روزهایی است که خیلی عجله داری و باید با سرعت زیاد بتوان برای حل آن مشکل یا کار روزانه از موتورسیکلت استفاده کرد اما چندین سال است که پیاده‌روها برای مردم تهران دیگر جای امنی نیست و هر لحظه امکان برخورد موتورسوار با عابر پیاده یا حتی خود موتورسواران وجود دارد به نوعی این اقدام آنها، آرامش را از زندگی مردم این شهر سلب کرده‌ است.

    سخت‌ترین شرایط زمانی است که یک کودک دست در دست‌ مادر یا پدرش در حال تردد از پیاده‌رو باشد و به واسطه دوران کودکی و جنب و جوش فعالانه دوران کودکانه بدنبال دویدن در پیاده‌رو باشد اما نمی‌توان حتی یک لحظه از این کودک غافل شویم و ممکن است موتورسواری با ویراژ هر نوع حادثه‌ای را در چند ثانیه رخ دهد، بارها و بارها این حوادث را در پایتخت دیده‌ام و حتی موتورسوار پا به فرار گذاشته است.

    پیاده‌رو یا محل عبور موتورسواران

    پیاده‌روهای پایتخت این روزها در تسخیر موتورسیکلت‌هایی است که شاید خودشان را به دیگران ترجیح می‌دهند که در هر صورتی مزاحم فعالیت مردم در پیاده‌روها هستندپیاده‌روهای پایتخت این روزها در تسخیر موتورسیکلت‌هایی است که شاید خودشان را به دیگران ترجیح می‌دهند که در هر صورتی مزاحم فعالیت مردم در پیاده‌روها هستند، حتی یک لحظه نمی‌توان از موتورسواران غافل بود.

    زندگی را به کام مردم تلخ کرده‌اند و هیچ‌گاه به این موضوع فکر نمی‌کنند که اگر حادثه‌ای رخ دهد خود و دیگران را اسیر خواهند کرد.

    این بخش از ماجرای موتورسیکلت‌داران جالب است که حتی برای خرید از موتور پیاده نمی‌شوند و گاهی سوار بر آن خریدهای روزمره خود را انجام می‌دهند، زندگی مردم با موتور به نوعی عجین شده است.

    در یک پیاده‌رو که مردم از روبروی هم عبور می‌کنند شاید به ثانیه نمی‌گذرد که چند موتورسیکلت هم از روبروی هم گذر می‌کنند جالب‌تر اینکه حتی اگر یکی از آنها به عابر پیاده بخورد آنان مدعی می‌شوند که مردم مراقب باشید، ‌یادشان رفته که پیاده‌رو جای عابران پیاده است نه موتورسوارانی که بی‌مهابا و با ویراژ و سرعت زیاد آن مسیر را طی‌ می‌کنند.

    معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز به تازگی درباره گذر موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روهای سطح پایتخت اینگونه توضیح داده است که تردد موتورسواران در پیاده‌روها ممنوع است زیرا ممکن است خطر تصادف فوتی و جرحی هم برای موتورسوار و هم عابر پیاده را در پی داشته باشد.

    سرهنگ فیروز کشیر از راکبان موتورسیکلت خواست به هیچ عنوان در پیاده‌روها که محل امن برای تردد عابران پیاده است حرکت نکرده و با این کار جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

    اما این سوال در ذهن خطور می‌کند موتورسواری که گذر از پیاده‌رو را حق قانونی خود می‌داند و حتی یک لحظه هیچکدام از پیاده‌روها خالی از موتورسیکلت نیست این قانون را رعایت می‌کند، شاید به جرات بتوان گفت امکان دارد این موضوع را رعایت کند و هر لحظه که خیابان شلوغ را جلوی دیدگان خود ببیند در کسری از ثانیه به پیاده‌رو می‌آید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به مسیر موردنظر خود برسد.

    این موضوعی است که سال‌های سال است مردم تهران با آن روبه‌رو هستند و با وجود همه اقدامات پلیس راهور برای ممانعت از این موضوع اما گوش شنوایی از سوی موتورسواران برای انجام ندادن این فعالیت وجود ندارد.

    منبع ایرنا

    برچسب ها عابر پیاده

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *