×
×
جدیدترین‌‌ها

وضعیت آماده‌سازی واکسن کووایران برای توزیع عمومی

  • کد نوشته: 10270
  • خرداد 18, 1400
  • مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا برکت در ارتباط با روند تولید و آماده سازی واکسن کووایران برکت برای استفاده عموم مردم توضیحاتی ارایه داد.
    وضعیت آماده‌سازی واکسن کووایران برای توزیع عمومی

    حامد حسینی در گفتگو با نخست نیوز در خصوص شرایط نگهداری یک میلیون دوز واکسن «کووایران برکت» از سوی ستاد اجرای فرمان امام گفت: مشکلی در نگهداری واکسن‌ها در سردخانه وجود ندارد و این واکسن‌ها را می‌توان در فضای استریل شده تا ماه‌ها نگهداری کرد.

    وی گفت: مجوز استفاده از واکسن‌های داخل انبار را باید وزارت بهداشت صادر کند.

    وی با اشاره به اینکه نتایج فاز یک و دو واکسن برکت موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: نتایج فاز سه تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود اما به صورت دوره‌ای اطلاعات را به وزارت بهداشت منتقل می‌کنیم تا جایی که آنها قانع شوند در حالی که نتایج تاکنون خوب بوده است.

    مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا در پاسخ به این سوال که نتایج دوز دوم تزریق واکسن چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: احتمالاً تا یک ماه دیگر نتایج مشخص می‌شود و انتظار ما این است که افراد دو دوز واکسن را دریافت کنند و بعد از آن ببینیم چقدر اثر پیشگیری دارد.

    وی ادامه داد: البته احتیاجی نیست که منتظر نتایج تزریق واکسن بر روی تمام ۲۰ هزار نفر که در مرحله سوم واکسن را دریافت می‌کنند، باشیم. بلکه بر روی تعداد کمتری از آنها می‌توان نتیجه را به دست آورد.

    حسینی در خصوص واکسیناسیون عمومی خاطرنشان کرد: مرجع واکسیناسیون عمومی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است و ما به عنوان پژوهشگر وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهیم و باید منتظر شویم هرچه آنها دستور دادند، اجرایی کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *