×
×
جدیدترین‌‌ها

وال استریت ژورنال خبر داد؛
ادعای یکی از آزمایشگاه های دولتی آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا

  • کد نوشته: 10216
  • خرداد 18, 1400
  • یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در ادامه تلاش برای اتهام زنی به چین، مدعی شد فرضیه انتقال ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان محتمل و نیازمند تحقیق بیشتر است.
    ادعای یکی از آزمایشگاه های دولتی آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز ، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت که یکی از آزمایشگاه های وابسته به دولت آمریکا در گزارشی این ادعا را که احتمالاً ویروس کرونا منشائی آزمایشگاهی دارد؛ تکرار کرده است.

    آزمایشگاه ملی «لورنس لیورمور» کالیفرنیا با استناد به تحقیقاتی که در می ۲۰۲۰ انجام شده، مدعی است انتقال ویروس از آزمایشگاه «ووهان» چین امری محتمل است و باید در این زمینه تحقیق بیشتری انجام شود.

    مطالعات انجام گرفته از سوی این آزمایشگاه، مبنای تحقیقات وزارت خارجه آمریکا در ماه های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است.

    جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا نیز فرصتی سه ماهه به نهادهای اطلاعاتی آمریکا داده تا منشاء ویروس کرونا را پیدا کنند. این در حالی است که وی در ادامه سیاست های دولت ترامپ، بدون ارائه هرگونه شواهدی، سعی به القای این موضوع دارد که منشاء پیدایش ویروس، آزمایشگاهی در ووهان چین است- شهری که شاهد نخستین همه گیری کووید ۱۹ بود.

    آمریکایی ها مدعی هستند که چین درباره همه گیری کرونا شفاف عمل نکرده حال آنکه می گویند سه تن از کارکنان آزمایشگاه ووهان پیش از شروع همه گیری، علایمی شبیه کرونا از خود بروز داده اند- ادعایی که از سوی دولت پکن رد می شود.

    پیشتر، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با بازدید از شهر ووهان، اعلام کردند که بعید است ویروس منشائی آزمایشگاهی داشته باشد و فرضیه انتقال از حیوان به انسان معتبرتر است اما این سازمان تحت فشار دولت واشنگتن، موضع گیری خود را تغییر داد و مدعی شد که رد فرضیه منشاء آزمایشگاهی ویروس، نیازمند تحقیقات بیشتر است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *