×
×
جدیدترین‌‌ها

هفته آینده از سردیس سرباز هخامنشی رونمایی خواهیم کرد

  • کد نوشته: 1014
  • مهر 15, 1397
  • رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکشنبه هفته آینده در مراسمی رسمی از سردیس سرباز هخامنشی رونمایی خواهیم کرد همچنین در شهرها نیز این قطعه را در معرض نمایش عموم خواهیم گذاشت. به گزارش گشت و گذار، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت […]

    هفته آینده از سردیس سرباز هخامنشی رونمایی خواهیم کرد


    رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکشنبه هفته آینده در مراسمی رسمی از سردیس سرباز هخامنشی رونمایی خواهیم کرد همچنین در شهرها نیز این قطعه را در معرض نمایش عموم خواهیم گذاشت.

    به گزارش گشت و گذار، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سردیس سرباز هخامنشی که چهل سال به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بود را توانستیم پنج روز قبل از حراج آن، ابتدا حکم توقیف حراج و سپس مالکیت آن را اخذ کنیم.

    وی افزود: مورد دیگری نیز شناسایی شده که پس از انجام اقدامات لازم اعلام خواهیم کرد.

    مونسان ادامه داد: یکشنبه هفته آینده در مراسمی رسمی از سردیس سرباز هخامنشی رونمایی خواهیم کرد، همچنین در شهرها نیز این قطعه را در معرض نمایش عموم خواهیم گذاشت.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه مشترکی با موزه هلند برپا کرده ایم که از روز گذشته در موزه ملی ایران آغاز شده است، تصریح کرد: این یک اقدام متقابل بوده و ابتدا نمایشگاه «ایران، تمدن بزرگ» را در هلند داشتیم و متقابلاً در حال حاضر هلند در تهران نمایشگاهی برگزار می کند. روند برگزاری نمایشگاه های مشترک را با کشورهای مختلفی در دست پیگیری داریم و این بسیار کمک خواهد کرد که روابط فرهنگی ایران با سایر کشورها تعمیق شود.

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که محل نگهداری نهایی سردیس سرباز هخامنشی در کجا خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موزه ملی نگهداری می‌شود اما در نهایت این اثر تاریخی به تخت جمشید بازگردانده خواهد شد تا در همان جایی که از آن برداشته شده است با تمهیدات لازم، مجددا نصب شود.

    مونسان در پایان پیرامون تعطیلات زمستانی دانش آموزان گفت: برای این موضوع از آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش قولی را گرفتیم که با آن همراهی کنند و ایشان هم همکاری لازم را دارند و با کلیت کار ما که معتقدیم یکی از بهترین زمان ها برای رونق گردشگری است، موافقند و اگر تدابیر قانونی را حل کنند از همین امسال اجرایی خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *