×
×
جدیدترین‌‌ها

تامین امنیت و ایمنی روز سرنوشت‌ساز در سراسر کشور

  • کد نوشته: 101396
  • تیر 8, 1403
  • با آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، پلیس امنیت این انتخابات را تامین می‌کند.
    تامین امنیت و ایمنی روز سرنوشت‌ساز در سراسر کشور

    نخست نیوز، از ساعت هشت صبح روز جمعه، رقابت میان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف برای تصدی پست ریاست جمهوری در سراسر کشور آغاز شد و مردم داخل فرصت دارند تا با مراجعه به ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل کشور رای خود را به صندوق بیاندازند. در این میان وظیفه تامین امنیت این انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بر عهده پلیس است.

    در همین راستا نیز سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس از آمادگی کامل پلیس برای برگزاری انتخاباتی پر نشاط در سایه امنیت و انتظام کامل خبر داد و گفت که بیش از ۲۲۰ هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در آماده باش کامل قرار دارند که از این تعداد که  قریب به  ۱۹۰ هزار نفر از ماموران در پای صندوق های رای‌گیری مستقرند.

    منتظرالمهدی با بیان اینکه ماموران پلیس از آغاز تا پایان شمارش آراء در پای صندوق های رای حضور دارند، گفت: رصد، پایش و تامین امنیت انتخابات برعهده این نیروهاست. علاوه بر آن نیروهای بسیج نیز با پلیس در پای صندوق های رای حضور دارند.

    به گفته وی سازمان اطلاعات پلیس، فرماندهی مرزبانی فراجا و یگان‌های تکاوری و ویژه و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز در این ماموریت حضور دارند.

    منتظرالمهدی با اشاره به اینکه پلیس قبل، حین و پس از فرایند انتخابات در کنار مردم بود، هست و خواهد بود، افزود: ماموران پلیس برای تامین امنیت شعب انتخابات در سراسر کشور و تا شمارش آخرین برگه رای و اعلام نتایج، به منظور صیانت از حقوق مردم و نامزدها در کنار مردم خواهند بود. اقدامات امنیت ساز در کل پهنه جغرافیای ایران و در همه ابعاد در دستور کار پلیس بوده و ارائه سایر خدمات انتظامی به شهروندان نیز برای پلیس تعطیل بردار نبوده و با توازنِ نیروها و امکانات تامین امنیت در تمامی ابعاد آن، مورد اهتمام و توجه است.

    علاوه بر آن پلیس فتا نیز با رصد فضای مجازی با موارد تخلف و هرگونه ارتکاب اقدامات مجرمانه برخورد خواهد کرد.

    همچنین نیروهای آتش نشانی و اورژانس نیز در اطراف مراکز شلوغ و پرتجمع اخذ رای مستقرند و علاوه بر آن تمامی ایستگاه های آتش نشانی و پایگاه‌های اورژانس در آماده باش کامل قرار دارند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *