×
×
جدیدترین‌‌ها

۲۹۰۰ مترمربع زمین در پناهگاه حیات وحش موته از دست متصرفان آزاد شد

  • کد نوشته: 1010
  • مهر 15, 1397
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان از آزاد سازی حدود ۲۹۰۰ زمین تصرف شده در منطقه حفاظت شده موته این شهرستان در سال جاری خبر داد. به گزارش گشت و گذار قاسم حسومی در این باره افزود: این مقدار زمین از یکی دستگاهای خدمت رسان در پناهگاه حیات وحش موته تصرف و تغییر کاربری دادند. […]

    ۲۹۰۰ مترمربع زمین در پناهگاه حیات وحش موته از دست متصرفان آزاد شد


    رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان از آزاد سازی حدود ۲۹۰۰ زمین تصرف شده در منطقه حفاظت شده موته این شهرستان در سال جاری خبر داد.

    به گزارش گشت و گذار قاسم حسومی در این باره افزود: این مقدار زمین از یکی دستگاهای خدمت رسان در پناهگاه حیات وحش موته تصرف و تغییر کاربری دادند.

    وی اظهارداشت: زمین های متصرفی با پیگیری های حفاظت محیط زیست و همکاری مراجع قضایی این شهرستان آزاد سازی شده است.

    وی تصریح کرد: تصرف زمین در پارک های ملی، پناهگاه های حیات وحش غیر قانونی است و محیط زیست با متخلفان برخورد جدی خواهد کرد.

    استان اصفهان دارای چهار پارک ملی و پناهگاه حیات وحش است که این مناطق به صورت یک زیست بوم طبیعی فعال، پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می شود و هرگونه برداشت و شکار در آن ها ممنوع است.

    بر اساس آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، پناهگاه حیات وحش موته محل رویش انواع گیاهان بوته ای و درختچه ای به ویژه درمنه، گون، خارشتر، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیر وحشی است و ۴۷۸ گونه گیاهی متعلق به ۲۴۰ جنس و ۵۳ خانواده در این منطقه شناسایی شده است.

    همچنین ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات وحش موته شناسایی و ثبت شده است.

    آهوی ایرانی شاخص ترین جانوری است که در دشت موته زیست می کند؛ قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز، انواع جوندگان، خزندگان، پرندگان از جمله کبک، تیهو، کوکر شکم سیاه، انواع چکچک، انواع چکاوک، شاهین، بالابان، دلیجه و کرکس از گونه های جانوری دیگر این منطقه است.

    پناهگاه حیات وحش موته با مساحت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان از وسیع ترین مناطق چهارگانه این خطه است و در شهرستان های شاهین شهر و میمه و گلپایگان قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *