×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت،
وزارت بهداشت موفق‌ترین مجموعه در رویدادهای قرآنی است

  • کد نوشته: 100077
  • خرداد 18, 1403
  • درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه به واسطه برنامه‌ریزی‌های بسیارخوب در رویدادهای قرآنی به عنوان موفق‌ترین مجموعه کشور در حوزه قرآن و عترت معرفی شده است.
    وزارت بهداشت موفق‌ترین مجموعه در رویدادهای قرآنی است

    نخست نیوز،

     حسین همتی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بخش آوایی خواهران در بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خرسندیم از این که سیره، سبک زندگی و رویکردهای قرآنی در میان خادمان مردم در حوزه سلامت به‌خوبی دیده شده است.

    نماینده معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که از تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خواسته شده که بهترین عملکرد ممکن را در مسیر ترویج قرآن و عترت داشته باشند، تاکید کرد: در حوزه دانشجویی پرونده‌های انضباطی زیادی تشکیل شده و معتقدیم که اگر فضاهای دانشجویی به سمت قرآن و عترت سوق یابد، مشکلات موجود به برکت قرآن برطرف می‌شود.

    وی بیان کرد: طرح‌های «قرآنی شو» و «حافظ شو» در وزارت بهداشت ( دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه آن) در ایام تعطیلات نوروز و همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد، در طرح قرآنی شو روی محافل قرآنی و در طرح دوم روی حفظ قرآن، مورد تاکید مقام معظم رهبری کار شد تا که اُنس با قرآن بیش از پیش تقویت شود.

    همتی با بیان این که طرح حافظ شو به‌ طور جد ادامه خواهد یافت، افزود: در مرداد ماه امسال برنامه‌های ویژه‌ این طرح با حضور حافظان قرآنی حوزه سلامت در مشهد و در جوار امام مهربانی‌ها آغاز می شود که اخبار آن و جزییات این برنامه به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    بهره‌مندی از نخبگان قرآنی در حوزه سلامت

    مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از بزرگترین افتخارات فعالان حوزه سلامت بهره‌مندی از نخبگان قرآنی در سطوح استادی، کارمندی و دانشجویی بوده است و معتقدیم که باید از این ظرفیت به نحو احسن و به‌ طور ویژه استفاده کرد.

    ناصر سرگلزایی افزود: باید نور قرآن در تمامی محیط‌ها از جمله محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی به‌خوبی جاری و ساری باشد.

    وی ادامه داد: برپایی محافل قرآنی در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی آن هم توسط دانشجویان اقدامی ارزشمند است و معتقدیم که باید در طول هفته یک روز قرآنی در محیط‌های دانشجویی برگزار شود و تنها به جشنواره، مسابقه و رویداد قرآنی محدود نگردد.

    مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگرچه در رویدادهای مختلف همچون مسابقات قرآن نفرات اول تا سوم مطرح است اما در موضوع قرآن معتقدیم که این عناوین خیلی جایگاه و معنایی ندارند، زیرا مهمتر از برنده شدن در مسابقه، برنده بودن در مسیر یک انتخاب درست بوده است.

    به گفته وی، باید در هر هفته روزی به نام روز قرآنی در محیط‌های دانشجویی ایجاد شود.

    منبع: قدس آنلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *