×
×
جدیدترین‌‌ها

بسته اخبار انتخاباتی ؛ ۱۱و۱۲ خرداد
۲۶ روز تا انتخابات؛‌ آن‌ها که آمدند، آن‌ها که خواهند آمد

  • کد نوشته: 99872
  • خرداد 14, 1403
  • فرآیند ثبت‌نام کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از پنجشنبه؛ ۱۰ خرداد آغاز شد و تا پایان سومین روز ۱۷ نفر توانسته‌اند برای این دوره از انتخابات ثبت نام قطعی کنند. طی ۳ روز ۸۰ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که ۸ نفر خانم و ۷۲ آقا بودند.
    ۲۶ روز تا انتخابات؛‌ آن‌ها که آمدند، آن‌ها که خواهند آمد

    نخست نیوز،با مرور اخبار انتخاباتی جمعه و شنبه -یازدهم و دوازدهم خرداد ۱۴۰۳ می‌خوانیم:

    سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با حضور رسانه‌های داخلی به ارائه گزارشی از آخرین طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به امکان‌پذیر بودن ثبت‌نام از ایرانیان خارج از کشور برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: چنانچه ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در این انتخابات نام نویسی کنند، می‌توانند وکیل خود را معرفی کنند و این وکیل با حضور در ستاد انتخابات کشور فرآیند ثبت‌نام را طی کند.

    محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: درخواست ما از داوطلبان این است که به واسطه اینکه بخشی از فرآیند ثبت‌نام زمان بر است، ثبت‌نام را به روز آخر موکول نکنند.

    همچنین با توجه به شروع فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری و ثبت‌نام نامزدها، در تازه‌ترین شماره هفته‌نامه‌ی خط‌حزب‌الله، چارچوب‌های شرعی و قانونی رفتار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نظر رهبر انقلاب بررسی شد.

    در فضای مجازی هم گمانه زنی هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه احتمال دارد شورای نگهبان ۶ تا ۱۰ نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت کند.

    امروز چه کسانی ثبت نام کردند؟

    پیش از ظهر امروز؛ شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احمد رسولی‌نژاد نماینده ادوار مجلس،‌ وحید حقانیان،‌ مسعود پزشکیان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

    بعداز ظهر امروز هم علیرضا زاکانی شهردار تهران حبیب‌الله ده‌مرده نماینده زابل در ادوار مجلس شورای اسلامی، زهره الهیان،‌ محمدرضا میرتاج الدینی،‌ فداحسین مالکی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات هشتم تیر ۱۴۰۳ اعلام کاندیداتوری کرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *