×
×
جدیدترین‌‌ها

بیشتر آدم‌ها

  • کد نوشته: 99684
  • خرداد 11, 1403
  • بیشتر آدم‌ها با «نعمت» نمی‌فهمند، با «داشتن» فراموش می‌کنند، با «بودن» قدر نمی‌دانند، با «محبت» لوس می‌شوند، با «گذشت و فداکاری» هوا برشان می‌دارد و درنهایت باکمال غرور و تکبر «کمک و لطف» مکرر شمارا وظیفه‌ی مقررتان می‌پندارند.
    بیشتر آدم‌ها

    نخست نیوز، دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی_باور کنید همیشه در برابر خوبی‌هایتان خوبی دریافت نمی‌کنید، قدردان شما نخواهند بود، قدر محبت‌هایتان را نمی‌دانند، مهرورزی‌هایتان را ارج نمی‌گذارند و بعد از مدّتی دیگر هیچ ارزشی برای شما و خوبی‌هایتان قایل نیستند.

    من از زمانه‌ای سخن می‌گویم که مردمانش خروار خروار مهربانی شمارا با کوچک‌ترین کم و کاستی نادیده می‌گیرند، نداری و ناتوانی‌هایتان را همچون چماقی بر سرتان می‌کوبند و خیلی زود چشم بر شما و همه‌ی خوبی‌هایتان می‌بندند. پس خوب حواستان را جمع کنید، مراقب خودتان، دلتان و خوبی‌هایتان باشید و صرفا تا آنجا در دسترس باشید، ببخشید، محبت و مهربانی کنید که شان و کرامت شما خدشه‌دار نگردد. هرگز نمی‌گویم به عزیزان‌تان مهربانی نکنید و هوای دیگران را نداشته باشید فقط خواستم به شمایی که قلب مهربانی دارید که مکرر می‌گذرد و می‌بخشد یادآوری کنم که قبل از هرکسی وجود شریف خودتان اهمیت دارد و این‌گونه بی‌محابا عشق ورزیدن شمارا ملول می‌کند و دیگران را لوس. شما باید قبل از همه‌کس و همه‌چیز هوای خودتان را داشته باشید، از عزت‌نفس و کرامت نفس خویش مراقبت کنید، نعمت بزرگ انسانیت را که خداوند مهربان به شما ارزانی داشته است قدر بدانید و برای حفظ مکارم اخلاق و انسانیت تلاش کنید. کسی که به خودش احترام نگذارد و هوای سلامت روح و روان و جسم و جان خویش را نداشته باشد از طرف دیگران مورد آزار و سواستفاده قرار می‌گیرد و خیلی زود به این نتیجه خواهد رسید که از او و خواسته‌هایش هیچ‌چیزی باقی نمانده است. دنیای مادی و منفعت‌طلبی هیچ‌گاه برای شما و علاقه‌مندی‌هایتان نگران نیست و در جای ضرور برای شما تره هم خرد نمی‌کند پس چرا من از خودم و مبانی فکری و ارزشی که بدان اعتقاددارم و با آن بزرگ‌شده‌ام مراقبت نکنم. متاسفانه این موضوع غریبه و آشنا و دور و نزدیک ندارد. باور کنید همه‌ی انسان‌ها این استعداد رادارند که در بزنگاه خاصی در زندگی حال ما را بگیرند و یا حق بزرگی را تضییع نمایند. چقدر سخت است وقتی به یادآوریم آدمی بیشترین ضربه‌ها را از کسانی خورده که به آن‌ها اعتماد بیشتری داشته است. باور کنید به‌هیچ‌وجه در این نوشتار قصد سیاه نمایی ندارم یا در پی پرهیز دادن شما از عمل خیر و اعتماد به دیگران نیستم. بلکه فقط فکر می‌کنم لازم است این تلنگر را به یکدیگر بزنیم که ما اگر خودمان مراقب نباشیم و حواسمان را جمع نکنیم هیچ‌گاه نمی‌توانیم دیگران را به خاطر ضرر و زیانی که به روح و جان ما رسانده‌اند سرزنش کنیم و از آن‌ها توقع خاصی داشته باشیم. انسان مومن باید باهوش باشد و ضمن این‌که حواسش به دیگران است، به آن‌ها خیر می‌رساند، به خاطرشان فداکاری می‌کند، به عزیزانش محبت و مهرورزی می‌کند هوای خودش را نیز داشته باشد و هرگز از یاد نبرد آدمی قبل از هرکسی نسبت به خودش تعهدات پرشمار و وظایف کلانی دارد که باید به هر صورتی که می‌داند و تا جایی که می‌تواند نسبت به آن‌ها وفادار و پیگیر باشد. اگر همواره قدرتمند و باصلابت باشیم و کرامت و عزت‌نفس خویش را در سطحی بالا مراقبت نماییم می‌توانیم در زندگی مسیر خوبی را برای خویشتن ترسیم و دنبال کنیم و درعین‌حال به سایر انسان‌هایی که با ما در ارتباط هستند خیر برسانیم و حال آن‌ها را خوب کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *