×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا؛
آلودگی هوا در پاندمی کرونا کاهش یافت

  • کد نوشته: 9929
  • خرداد 13, 1400
  • رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در پاندمی کرونا، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.
    آلودگی هوا در پاندمی کرونا کاهش یافت

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز ، محمدصادق حسنوند، ماموریت اصلی مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران را شناخت عوامل خطر محیطی، ارتباط آنها با سلامت انسان ها و در گام آخر، ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل آلودگی هوای کشور به سیاست‌گذاران و بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به آن عنوان کرد.

    وی با عنوان این مطلب که آلودگی هوا پنجمین عامل مؤثر بر میزان مرگ و میر در کشور است، افزود: تأکید ما این است که با ترجمان دانش، تحقیقات خودمان را به کف جامعه ببریم و مشکلی را در کشور حل کنیم.

    حسنوند گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مشاور دفاتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه است. محققان و استادان مرکز این چابکی را دارند که در تمامی موضوعات جدید مربوط به آلودگی هوا با سایر مراکز داخلی و خارجی همکاری کنند.

    وی ادامه داد: در پاندمی کووید ۱۹ این مرکز با همکاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) توانست اولین تحقیقات هوابرد بودن سارس کووید ۲ را در خاورمیانه منتشر کند.

    حسنوند گفت: واقعیت این است که در پاندمی کرونا از طریق کاهش ترددها و جلوگیری از هدر رفت انرژی، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *