×
×
جدیدترین‌‌ها

رازهای نهفته در دل پارک جنگلی نور

  • کد نوشته: 96795
  • اردیبهشت 1, 1403
  • پارک جنگلی نور یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری طبیعی در استان مازندران و ایران است که زمزمه توصیف طبیعت بکر و تماشایی آن در خاورمیانه نیز شنیده می‌شود.
    رازهای نهفته در دل پارک جنگلی نور

    اگر قصد خرید بلیط قطار مازندران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان را دارید، پیشنهاد می‌شود که به شهرستان نور نیز سفر کرده و فرصت بازدید از این جنگل سبزپوش را از دست ندهید. ازطرفی، رزرو بهترین هتل نور نیز اقامتی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را برای شما فراهم خواهد کرد. در ادامه مقاله، در رابطه با این جنگل پهناور و جاذبه‌های آن بیشتر خواهیم گفت. تا پایان همراه ما باشید.

    درباره پارک جنگلی نور

    پارک جنگلی نور که از‌جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شمال کشور بوده، در استان مازندران، شهرستان نور، بخش مرکزی آن و در جاده نور به محمودآباد واقع شده است. فاصله حدودی این پارک تا شهرستان نور، سه کیلومتر و تا محمودآباد ۲۵ کیلومتر است که دسترسی خوبی را برای مسافران این شهرها و اسکان آن‌ها در هتل نور فراهم می‌کند.

    جالب است بدانید که نام اصلی این پارک تفرجگاه رستم‌رود بوده که به‌دلیل نزدیکی به رودخانه این اسم را برای آن انتخاب کرده بودند؛ اما در سال ۱۳۵۱ نام آن را به نور تغییر دادند. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این پارک در‌واقع وجود جنگل‌های جلگه‌ای و نزدیکی آن به دریا و کوه بوده که به‌علت مجاور‌بودن با شهرهای رستم‌رود، آمل، محمودآباد و جاده ساحلی نور، همواره پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر کشور است.

    امکانات و تفریحات پارک جنگلی نور

    پارک نور با وسعتی بیش از ۳۶۰۰ هکتار، پوشش گیاهی و جانوری بی‌نظیری دارد که همتای آن را در هیچ کجای کشور مشاهده نخواهید کرد؛ ازطرفی، وجود یک ساحل اختصاصی در این پارک باعث شده است که روزانه گردشگران زیادی از آن بازدید کنند؛ به‌همین‌سبب نیز امکانات و خدمات رفاهی متعددی برای مسافران در نظر گرفته شده است که از‌جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    آلاچیق

    در سراسر این پارک، آلاچیق‌های زیبایی همراه با فضای مخصوص روشن‌کردن آتش تعبیه شده است که اسکانی راحت و مجهز را برای مسافران در پی دارد.

    طراحی مسیرهای پیاده‌روی

    برای آن دسته از گردشگرانی که قدم‌زدن در فضای جنگل و بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن جذابیت دارد، مسیرهای پیاده‌روی در دل درختان ممرز، بلوط، افرا، ون، پلت، نمدار و سرو، طراحی شده است که چشم‌انداز فوق‌العاده آن هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که در اولین فرصت استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو نهایی آن را انجام دهید و راهی سفر به شهرستان نور شوید.

    زمین‌های بازی

    به‌جهت تجربه‌ای بهتر از سفر در دل این جنگل، زمین‌های بازی متعددی برای کودکان و بزرگ‌سالان در نظر گرفته شده است. دوچرخه و موتورهای چهارچرخ، از‌جمله پرطرفدارترین امکانات این پارک هستند که لحظات بسیار خوشی را برای شما ایجاد می‌کنند.

    خدمات رفاهی

    جهت رفاه حال بازدیدکنندگان، امکانات رفاهی متعددی نظیر سرویس‌های بهداشتی، بوفه‌های مواد غذایی، رستوران و سفره‌خانه‌های سنتی، تفریحات آبی در نزدیکی ساحل، نمازخانه و واحد اطلاعات در نظر گرفته شده است که فرصت گشت‌وگذار بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    چگونه به پارک تفریحی نور برویم؟

    باتوجه‌به این‌که در استان مازندران و شهرستان نور جاذبه‌های گردشگری متعددی علاوه‌بر پارک جنگلی وجود دارد؛ بنابراین، بهترین و ارزان‌ترین راه، خرید بلیط قطار است. پس از سفر به شهرستان نور می‌بایست به جاده نور-محمودآباد بروید و حدود ۴.۵ کیلومتر رانندگی کنید. در سمت راست جاده، تابلوی ورودی پارک را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان نیست و برای ورود به آن باید مبلغی جزیی بپردازید.

    زمان بازدید از پارک نور محدودیتی ندارد و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از آن‌جا بازدید کرده یا حتی در دل جنگل چادری برپا کنید و شب را در آنجا بمانید. ازآنجایی‌که این جنگل در قسمت شمالی کشور واقع شده است، پیشنهاد می‌شود که استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو آن را به روزهای بهاری یا تابستانی سال محول کنید؛ البته که بازدید از این پارک در روزهای پاییزی سال لطف خاص خود را دارد.

    آدرس هتل ‌های نزدیک به پارک جنگلی نور

    همان‌طور‌که در قسمت‌های قبل اشاره شد، پارک جنگلی تنها جاذبه گردشگری شهرستان نور نیست و در این منطقه مکان‌های گردشگری دیگری همچون آبشار آب‌پری، جنگل کشپل، دریاچه سد الیمالات، آبشار سی‌سنگان، آبشار ونوش و آبشار زیبای حرام‌او وجود دارد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که هم‌زمان با خرید بلیط به فکر رزرو بهترین هتل نور نیز باشید. در ادامه، معروف‌ترین هتل‌ های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

    • هتل لوکس پنج‌ستاره مروارید واقع در کیلومتر ۱۴ جاده محمودآباد به نور، در مسیر شهرک‌های آرامشهر و آکامشهر

    • هتل چهار‌ستاره نارنجستان با ظرفیت پذیرش حدود ۳۵۰ مسافر واقع در کیلومتر ۷ جاده محمودآباد، ایزد شهر

    • هتل آپارتمان ساحلی سه‌ستاره آریان واقع در بلوار امام‌رضا، بعد از دانشگاه علوم دریایی

    • هتل باران سه‌ستاره نور با امکانات رفاهی مناسب واقع در ایزدشهر، خیابان گلسار ۹، کوچه متل دریا

    • هتل دوطبقه سه‌ستاره نگین واقع در بلوار امام‌رضا، روبه‌روی ایران‌خودرو و در نزدیکی هتل نارنجستان

    • هتل آپارتمان ارزان‌قیمت کیانا با ظرفیت پذیرش حدود ۷۰ مسافر واقع در خیابان امام‌خمینی شهرستان نور

    • هتل آپارتمان ۷ طبقه ساحلی نور واقع در ایزدشهر، خیابان گلسار ۳

    • هتل آپارتمان لاویج واقع در ۲۵کیلومتری چمستان در دامنه کوه‌های منطقه جنگلی لاویج

    راهنمای خرید بلیط قطار و رزرو بهترین هتل نور

    همان‌طور‌که از قسمت قبل متوجه شدید، هتل و اقامتگاه‌های متعددی در شهرستان نور وجود دارد که باتوجه‌به سلیقه شخصی و میزان بودجه خود می‌توانید یکی از نزدیک‌ترین آن‌ها را به پارک جنگلی نور انتخاب و رزرو کنید. به‌منظور تجربه رزرو هتلی ارزان‌قیمت و خرید مناسب‌ترین بلیط سفر، پیشنهاد می‌شود که به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی، امکانی برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن ابتدا می‌توانید اطلاعات کلیه بلیط‌ها و اقامتگاه‌های پیشنهادی در شهرستان نور را بررسی کرده و در‌نهایت مناسب‌ترین گزینه را رزرو کنید. در طی مراحل رزرو و خرید نیز می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *