×
×
جدیدترین‌‌ها

بنا به اعلام «استولتنبرگ»؛
دسترسی هیأت دیپلماتیک بلاروس به مقر ناتو محدود می شود

  • کد نوشته: 9639
  • خرداد 11, 1400
  • دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که دسترسی کارکنان هیأت دیپلماتیک بلاروس نزد این ائتلاف، در مقرهای فرماندهی ناتو محدود خواهد شد.
    دسترسی هیأت دیپلماتیک بلاروس به مقر ناتو محدود می شود

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از رویترز، پس از جنجال آفرینی کشورهای غربی بر سر فرود اضطراری یک فروند هواپیمای خطوط هوایی «رایان ایر» در فرودگاه مینسک که گفته می شود با هدف بازداشت یک روزنامه نگار منتقد دولت صورت گرفته است، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که کارکنان هیأت دیپلماتیک بلاروس نزد این ائتلاف، از این پس به مقرهای فرماندهی ناتو دسترسی محدود خواهند داشت.

    استولتنبرگ روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو (روز سه شنبه) برگزار شد، بدون ارایه جزییات بیشتر گفت: «ما تصمیم گرفته ایم که دسترسی کارکنان بلاروس به مراکز فرماندهی ناتو را محدود کنیم».

    با این حال کارکنان هیأت دیپلماتیک بلاروس همچنان می توانند در سمینارها و نشستهایی که در مقر ناتو و یا در کشورهای عضو ناتو با هدف تقویت همکاری در حوزه هایی همچون کنترل تسلیحات و آموزش نظامی برگزار می شود، شرکت کنند.

    لازم به ذکر است، بلاروس عضو ائتلاف نظامی ناتو نیست، اما از سال ۱۹۹۲ و به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق با این ائتلاف نظامی پیوندهایی برقرار کرده و از سال ۱۹۹۸ نیز دارای یک هیأت دیپلماتیک نزد ناتو است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *