×
×
جدیدترین‌‌ها

سرمایه گذاران،
چرا قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید؟

  • کد نوشته: 95865
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ شمش از اکتبر ۲۰۲۳ تقریبا ۲۶ درصد افزایش یافته که ناشی از تقاضای هولناک دو مصرف کننده بزرگ جهان یعنی چین و هندوستان است.
    چرا قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید؟

    نخست نیوز، قیمت طلا به بالاترین حد خود رسیده است، زیرا بازار‌های سراسر جهان در انتظار کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند. نرخ طلا در بازار نقدی در تاریخ ۳ آوریل از ۲۳۰۰ دلار در هر اونس گذشت و در ساعات اولیه معاملات روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت. این به معنای خبر بدی برای چین و هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان طلای جهان بود که به ترتیب دومین و پنجمین اقتصاد‌های بزرگ جهان محسوب می‌شوند که تقاضای جهانی برای طلا را افزایش می‌دهند.

    چینی‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی ۶۴۰ تن طلا خریداری کردند و مصرف طلای هند در حدود ۵۶۲ تن بود. طلا جزء جدایی ناپذیر مراسم ازدواج در شبه قاره هند است جایی که تابستان فصل اصلی برگزاری مراسم ازدواج است. قیمت طلا معمولا با نرخ بهره واقعی که میزان نرخ تورم در محاسبه آن برخلاف نرخ بهره اسمی لحاظ شده همبستگی منفی دارد. زمانی که نرخ بهره واقعی پایین باشد این طلاست که در مقایسه با اقلام دیگری که به عنوان دارایی و برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند جذابیت بیش تری پیدا می‌کند.

    هزینه استقراض در ایالات متحده در دو سال گذشته به سرعت افزایش یافت، زیرا فدرال رزرو تلاش کرد با تورم مبارزه کند تورمی که به بالاترین حد در چهار دهه گذشته رسید. با این وجود، نرخ بهره کلیدی تقریبا یک سال است که در محدوده ۵.۲۵ درصد و ۵.۵ درصد نگه داشته شده وضعیتی که تحلیلگران انتظار دارند در ماه ژوئن تغییر کند.

    منبع فرارو

    برچسب ها تحلیلگران

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *