×
×
جدیدترین‌‌ها

سقوط صادرات دیزل روسیه به کمترین رکورد ۵ ماهه

  • کد نوشته: 95580
  • فروردین 13, 1403
  • در پی حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌ها و تعمیرات فصلی که نرخ پالایش نفت خام را به شدت کاهش داد، روسیه قصد دارد صادرات روزانه دیزل از بنادر غربی این کشور را در آوریل، به کمترین میزان در پنج ماه گذشته کاهش دهد.
    سقوط صادرات دیزل روسیه به کمترین رکورد ۵ ماهه

    به گزارش نخست نیوز ، بر اساس داده‌های صنعت که توسط بلومبرگ مشاهده شده، بارگیری دیزل از سه بندر بزرگ روسیه در دریای سیاه و بالتیک که شامل محموله‌هایی از مبدا بلاروس است، در آوریل، به حدود ۲.۲۹ میلیون تن کاهش می یابد.

    محاسبات بر اساس داده‌های شرکت اطلاعات انرژی کپلر، نشان می‌دهد که این رقم، معادل اندکی بیش از ۵۶۹ هزار بشکه در روز است که در مقایسه با صادرات روزانه حدود ۷۲۴ هزار بشکه از همان بنادر در مارس، ۲۱ درصد کاهش دارد.

    با ورود جنگ با اوکراین به سومین سال خود و حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های نفت روسیه و کاهش نرخ هفتگی پالایش نفت خام به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته، روسیه صادرات دیزل از طریق دریا را کاهش می‌دهد. همچنین تعمیرات فصلی که قرار است تا تابستان ادامه داشته باشد و به طور موقت، تولید نفت در بعضی از پالایشگاه‌های روسیه را کاهش دهد، بر جریان صادرات دیزل این کشور تاثیر می‌گذارد.

    روسیه به دلیل تحریم‌های انرژی غرب، دیگر به اروپا دیزل ارسال نمی‌کند. با این حال، کاهش صادرات از سوی این کشور به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی این سوخت، نوسانات را در بازاری که پیش از این، تحت تاثیر اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ و اختلال فعالیت پالایشگاه‌های منطقه‌ای قرار گرفته است، افزایش می‌دهد.

    خبرگزاریهای دولتی روسیه روز جمعه به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گزارش دادند روسیه تا کنون برنامه‌ای برای ممنوعیت صادرات دیزل نداشته است. طبق گزارش خبرگزاری دولتی تاس، نواک در مسکو گفت: ما به اندازه کافی دیزل تولید می‌کنیم که دو برابر نیاز بازار داخلی است. اگر روسیه این ممنوعیت را اعمال کند، صنعت پالایش کشور با ذخایر بیش از حد مواجه خواهد شد.

    برنامه صادرات دیزل برای آوریل که توسط بلومبرگ مشاهده شده، تنها حجم تحویل شده به سه بندر اصلی از طریق خط لوله را نشان می‌دهد و شامل حجمهای کوچکتری که به صورت ریلی و خارج از سیستم خط لوله شرکت ترانس نفت ارسال می‌شوند، نبوده است. حجم واقعی صادرات دیزل روسیه بر اساس شرایط جوی و تقاضای مشتریان خارجی، ممکن است متغیر باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *