×
×
جدیدترین‌‌ها

فقط افزایش مبلغ جرایم رانندگی لازم ولی کافی نیست

  • کد نوشته: 95557
  • فروردین 12, 1403
  • در روز های اخیر رسانه ها به خصوص رسانه ملی در توجیه مصوبه افزایش جرایم رانندگان متخلف تلاش فراوان دارند، امری که واقعا لازم است، اما کافی نیست چرا که همه می دانند عامل بخشی کوچک از حوادث در جاده ها به تخلفات رانندگان از مقررات مربوط و بخش بسیار بزرگ‌تری حاصل تخلف خودرو سازان و جاده سازان می باشد.
    فقط افزایش مبلغ جرایم رانندگی لازم ولی کافی نیست

    نخست نیوز – سوال اینجاست که چرا مجلس محترم چشم بر تخلفات مهم خودرو سازان و دولت بسته و همه حوادث را به حساب رانندگان منظور نموده، آیا حق نبود در حوادث جاده ای سهمی برای تخلف خودرو سازان مشخص و برایش جرایم بزرگ تر تعیین می شد، و یا کل نظام در مورد عدم توجه به کیفیت و استاندارد جاده ها مقصر اعلام می گردید .

    چرا این سوال توسط نمایندگان خراسان بزرگ در مجلس شورای اسلامی از دولت ها مطرح نشده و نمی شود که در چهل و پنچ سال بعد از تشکیل جمهوری اسلامی در این سه استان سالانه کمتر از یک کیلومتر آزاد راه ساخته شده است؟

    آیا نباید دولت ها بویژه دولت های احمدی نژاد که در هشت سال هشتصد میلیارد دلار درآمد داشت، هشت کیلومتر آزاد راه در این استان ها نساخت جوابگوی حوادث جاده ای به مردم و نمایندگان می بودند و باشند .

    آیا از مردم مظلوم تر نزد نمایندگان مجلس وجود نداشت که فقط مردم باید همه جرائم کم کاری و بی توجهی خودرو سازان و وزارت راه و شهرسازی را پرداخت کنند .

    آیا در آمد کارمندان ، کارگران و حتی خود پلیس هفت برابر شده است که باید جریمه رانندگان هفت برابری شود .

    اگر دولت کمبود بودجه دارد که به دلیل هزینه های بسیار زیاد و بی حساب و کتاب خزانه خالی است باید از مردم تحت عنوان جرائم رانندگی و … کمبود را جبران کرد یا کاهش هزینه ها؟

    🖌محمدحسین روشنک
    جبهه مردم مشهد برای همه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *