×
×
جدیدترین‌‌ها

براساس اعلام مرکز آمار،
نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟

  • کد نوشته: 95356
  • فروردین 9, 1403
  • سرعت رشد قیمت‌ها ظرف سال گذشته در آذربایجان غربی، اردبیل و ایلام بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.
    نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟

    نخست نیوز، نرخ تورم عمومی در استان آذربایجان غربی نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر اعلام شده است. بااینکه مرکز آمار از عددی نزدیک ۳۲ درصد به عنوان نرخ تورم عمومی در سال ۱۴۰۲ یاد می‌کند، اما داده‌های رسمی مشخص می‌کند سرعت رشد قیمت‌ها در آذربایجان غربی اندکی بیشتر از سایر استان‌ها بوده.

    تهران برخلاف تصور عموم، از این لحاظ جایی بین استان‌های صدرنشین ندارد و در طرف مقابل کمترین میزان تورم در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است. جدید‌ترین آمار‌های رسمی مشخص می‌کند در سال گذشته، هتل و رستوران، آموزش و مسکن بیشترین سرعت رشد هزینه‌ها را داشتند و اصلاحا جلوتر از تورم حرکت کردند.

    نرخ تورم عمومی؛ ۳۲.۳ درصد

    نرخ تورم عمومی که تعبیر درست آن نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه است، در پایان اسفند پارسال به ۳۲.۳ درصد رسید. موضوعی که مشخص می‌کند میزان افزایش هزینه خانوار ایرانی در آخرین ماه سال ۱۴۰۲، به اندازه ۳۲.۳ درصد نسبت به اسفند ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده.

    نرخ تورم عمومی که معمولا به شکل ماهانه از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، شامل همه‌جور هزینه‌ها اعم از اقامت در هتل و خوردن غذا در رستوران و هزینه‌های مربوط به خرید بسته اینترنت و ارتباطات می‌شود و داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد رقم ۳۲.۳ درصدی که در اسفند به ثبت رسیده، کمترین سطح از تیرماه سال ۹۹ به این طرف است.

     

    نرخ تورم عمومی در ماه‌های ابتدایی سال گذشته تا مرز ۵۵ درصد بالا رفت بود، اما نهایتا با اتمام سال ۱۴۰۲ در محدوده ۳۲ درصد به کارش پایان داد.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *