×
×
جدیدترین‌‌ها

نشست خبری معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد

  • کد نوشته: 94967
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  •  استقبال باشکوه سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از بهار ۱۴۰۳ مجیدخروشی-در آخرین روزهای پایانی سال معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همراه با معاونان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزییات استقبال از نوروز ۱۴۰۳پرداخت و با اشاره به ارتباط دوسویه رسانه و خدمات فرهنگی شهرداری گفت: رسانه هامنبع تغذیه افکار عمومی هستند.
    نشست خبری معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد
    نخست نیوز – مجید خروشی- جاوید کیانی درادامه این نشست که با حضور قیاسی معاونت تربیت بدنی،بامشکی معاون گردشگری و زیارت،اسماعیل زاده رییس سازمان فرهنگی و ابراهیمی معاونت اجتماعی سازمان در سالن اجتماعات شهدای شهرداری مشهد برگزار شد. به اهمیت ارتباط رسانه و شهرداری به عنوان ارتباطی دوسویه تاکید و اظهار داشت: معتقدم رسانه ها ی استان نقشه راه هستند و با همفکری و‌تعامل با صاحبان قلم می توان راهبردهای رسیدن به شهر نمونه را به دست آورد.
    وی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی،ورزشی و هنری در بوستانها و حاشیه شهر مشهد تصریح کرد:برنامه های متنوع فرهنگی،ورزشی و هنری ویژه زائران و مجاوران در ایران نورزو تدارک دیده شده است . کیانی از رسانه ها به عنوان خالص ترین،مظلوم ترین،و گمنام ترین سامانه اطلاع رسانی در تنویر افکار عمومی یاد کردو اظهار داشت: رسانه ها همراه مدیریت شهری نقش موثری در انتقال پیام های امیدوار کننده برای ارتقای سطح آگاهی مردم و زمینه سازی توسعه فرهنگی دارند.
    معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: امسال شانزدهمین دوره استقبال از بهار با عنوان هنر‌های شهری مشهد در حال برگزاری است که در مجموع بیش از دو هزار اثر داوری شد و ٧ هنرمند مشارکت داشتند. کیانی در ادامه گفت: امسال ٧٠٠ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣۵٠ نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد. همچنین ٧ المان توسط حوزه معاونت فرهنگی در ٣5 نقطه شهری جانمایی شد و همچنان این جانمایی ادامه دارد. همچنین ٢ المان دائم با عنوان خانواده، مقاومت، ایثار و شهادت و فرهنگ مهم رضوی جانمایی شده و 6 هزار دیوارنگاری در دو بخش فاخر و نیمه فاخر اجرا شده است. بخش جشنواره نور امسال در 6 هکتار در مجموعه قدیمی کوهسنگی در حال انجام است و درمراحل پایانی است و به زودی افتتاح خواهد شد.
    وی در ادامه با اشاره به حوزه گردشگری و زیارت شهرداری مشهد تاکید کرد: ۴٢ مرکز اسکان موقت و اضطراری برای ایام نوروز با ظرفیت ۴۵ هزار نفر شب تجهیز و آماده شده است، استقرار ١٨ پایگاه در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی از دیگر اقدامات است. همچنین می‌توان به راه‌اندازی ۴ ایستگاه راهنمای زائر در اطراف حرم و مبادی ورودی شهر اشاره کرد. کیانی گفت: موضوع پرده‌خوانی در ۵٠٠ نقطه شهر با موضوع حضرت رضا (ع) و شاهنامه برگزار خواهد شد. ۴٠ ایستگاه افطار در ایستگاه‌های منتخب قطار شهری فعال هستند و سعی داریم کل ایستگاه‌ها فعال شود. یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این نشست گفت: در بخش‌های مختلف جشنواره شانزدهمین دوره استقبال از بهار مجموعا حدود ۲۰۰۰ اثر به دست ما رسیده است که حدود ۷۰۰هنرمند در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بیش از ۶۵ درصد آن‌ها مشهدی هستند. وی ادامه داد: جشنواره نور در یک فضای کاملا متفاوت رویدادی و المانی برگزار خواهد شد که در این فضای رویدادی نگاه نمایش و کودک پررنگ است و در فراخوان بخش مردمی نیز برای اولین بار در دو قالب سرود و نمایش، فعالیت‌هایی انجام شده است.
    بیش از ۱۰۰ اثر در بخش نمایش به دبیرخانه ارسال که داوری آن‌ها انجام شده است و مجوز برای جانمایی آن‌ها در ایام نوروز درحال انجام است. اسماعیل زاده اضافه کرد: همچنین جشنواره «نسیم وحی» در ۱۳ بوستان و نوای ملکوت باحضور قاریان بین‌المللی در ۸ نقطه شهری برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این موارد برنامه شب‌های احیا در بوستان‌های منتخب شهری برگزار خواهد شد. رویداد «تماشای هزاران قمر» که بعد از افطار هرشب تا ۱۷ ماه مبارک رمضان در بهشت رضا توسط فرهنگسرای شهید سلیمانی برگزار می‌شود که در خصوص انس با شهدا است و مشارکت در بزرگترین سفره افطاری در خیابان امام رضا(ع) نیز از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود. ابراهیمی معاونت حوزه اجتماعی شهرداری نیز گفت: با مشارکت شورای محلات در 170 محله بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران در ایام نوروز پیش بین شده است و همچنین با استقرار 40 پایگاه در سطح شهر برنامه افطاری ساده در نظر گرفتیم.
    سیدجلیل بامشکی در این نشست اظهار داشست: اولویت فعالیت‌های ما در نوروز و ماه مبارک رمضان میزبانی از زائرین حضرت رضا(ع) است. همانطور که می‌دانید پس از ۳۰ سال نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، بنابراین از آنجایی که در مناسبت‌های مختلف حجم زیاد زائر را در مشهد مشاهده کرده‌ایم، برنامه‌ریزی مختلفی برای این همزمانی از ماه‌های گذشته صورت گرفته است. بامشکی بیان کرد: شهرداری مشهد آمادگی کامل برای میزبانی مطلوب و شایسته از زائرین امام رضا(ع) را در تمامی حوزه‌های نظافت، حمل ونقل، اسکان و … را دارا است، اما لازم به ذکر است که در معاونت فرهنگی شهرداری میزبانی شایسته را در ترجمه خدمات فرهنگی و استقبال از زائران تعبیر می‌کنیم؛ به همین منظور ۴ ایستگاه استقبال از زائر در ورودی‌های شهر از ۲۵ اسفندماه فعال شده است.
    معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: علاوه بر این تمهیدات برای مجاوران و زائران برنامه‌های فرهنگی متنوعی تعبیر شده است که یکی از آن‌ها طرح قرار زیارت است که با محوریت مساجد درحال انجام است.ودر اولین شب ماه مبارک تا شب گذشته ۵۷ قرار زیارت در حرم مطهر رضوی صورت گرفته است که طی آن ۲۲۸۰ نوجوان دهه هشتادی در این طرح شرکت کردند. معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد در این نشست گفت: سومین دوره جام برکت و کرامت جام رمضان در ١٩ رشته ورزشی با سه رویکرد بانوان، آقایان، جانبازان و معلولان در حال برگزاری است و این اتفاقی بزرگ و شایسته است.
    حسین قیاسی با بیان این که امسال بنا شد مسابقات به صورت پراکنده در سطح شهر مشهد به منظور دسترسی آسان ورزشکاران از مجموعه های ورزشی در نظر گرفته شود تصریح کرد: تجهیر سالن های ورزشی در حاشیه شهر مشهد و اسقبال بی نظیر شهروندان از مسابقات فوتسال جام رمضان سبب شد که 2سالن دیگر را اضافه کنیم . وی از مسابقات فوتسال جام رمضان به عنوان ویترین رقابتهای ورزشی یاد کرد و اظهار داشت: در این رقابتها 3500 ورزشکار و بیش از 5هزار تماشاچی استقبال خواهند کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *