×
×
جدیدترین‌‌ها

چهره‌های فقید دنیای ورزش در سالی که گذشت

  • کد نوشته: 94951
  • اسفند 29, 1402
  • سال ۱۴۰۲ با درگذشت ستارگان بزرگی در دنیای ورزش همراه بود.
    چهره‌های فقید دنیای ورزش در سالی که گذشت

    نخست نیوز، سال ۱۴۰۲ به پایان خود رسیده است. حال در شرایطی به استقبال نوروز می‌رویم که دنیای ورزش به یاد بزرگانی است که در این سال از دنیا رفتند.

    به بهانه شروع سال جدید نگاهی به بزرگان دنیای ورزش می‌اندازیم که امسال آخرین سال زندگی‌شان بود.

    آندریاس برمه گلزن فینال جام جهانی ۱۹۹۰ در ۶۳ سالگی درگذشت. اندی برمه در دوران فوتبالش به عنوان بازیکن و مربی موفقیت‌های بزرگ و زیادی را به دست آورد. او در دوران فوتبالش برای کایزرسلاترن، بایرن‌مونیخ و اینتر بازی کرد و دو بار بوندسلیگای آلمان و یک بار سری آ ایتالیا را به دست آورد. او همچنین با اینتر در جام یوفا ۱۹۹۱ قهرمان شد و با کایزرسلاترن در سال ۱۹۹۶ جام حذفی را به دست آورد.

    کلوین کیپتوم، قهرمان ماراتن جهان و مربی‌اش، در یک حادثه رانندگی جان باختند. او سال ۲۰۲۳ قهرمان دوی مسابقه اصلی ماراتن دنیا شد و توانست در لندن و شیکاگو عنوان نخست را به دست بیاورد. کیپتوم هشتم اکتبر ۲۰۲۳ در ماراتن شیکاگو رکورد جهانی را به نام خود ثبت و مسافت ۴۲ کیلومتری را در دو ساعت و ۳۵ ثانیه طی کرد.

    کورت همرین، مهاجم نامدار فوتبال سوئد، در ۹۰ سالگی درگذشت. این فوتبالیست بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا گذراند و هنوز در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد. او در تیم ملی سوئد در ۳۲ بازی ۱۷ گل به ثمر رساند. او در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست با سوئد به فینال جام جهانی راه یابد و در نهایت برابر برزیل شکست خورد و در نهایت پس از یک دوره بیماری طولانی در ۹۰ سالگی درگذشت.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *