×
×
جدیدترین‌‌ها

جلسه علنی شورای شهر مشهد غیر علنی شد

  • کد نوشته: 94885
  • اسفند 28, 1402
  • در جلسه علنی فوق العاده شورای شهر مشهد، باتوجه به بالاگرفتن بحث‌ها بر سر تلفیق بودجه میان برخی اعضای شورا، پیشنهاد ادامه جلسه به صورت غیرعلنی به رای گذاشته شد که با حداکثر آرا به تصویب رسید.
    جلسه علنی شورای شهر مشهد غیر علنی شد

    نخست نیوز؛ امروز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه در صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، دستور کار اول با موضوع نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. بر اساس این لایحه معبر فرعی کافی ۶ واقع در بلوار طبرسی ۶۲ با حفظ شماره، به نام «شهید سید جعفر فتاحی»، معبر فرعی شهید اکبرزاده ۴ واقع در خیابان سخاوت ۳۲ با حفظ شماره به نام «شهید محمدرضا زاهدی»، معبر فرعی شهید خاکستری ۵۰ واقع در بلوار شهید اصلانی با حفظ شماره، به نام «شهید محمد مهدی دادگر» و معبر فرعی کوهسنگی ۳۶ واقع در خیابان کوهسنگی با حفظ شماره به نام « شهید سید جلال کریمی اله آباد» نام‌گذاری خواهند شد.

    دستور کار دوم جلسه لایحه دوفوریتی با موضوع تسویه بدهی اوراق سررسید شده بانک صنعت و معدن بود که به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و۳ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد و به منظور تسویه بخشی از مطالبات بانک صنعت و معدن از شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۲ در خصوص اصل اوراق سررسید شده و سودهای سه ماهه پرداخت نشده نسبت به واگذاری و تهاتر املاک متعلق به شهرداری مشهد و اعطای پروانه ساختمانی مطابق پنج بند وارد در این طرح اقدام کند.

    در ادامه جلسه شورا، شهردار مشهد که در جلسه حضور داشت، به صورت مجازی دستور افتتاح پروژه دوربرگردان شهید میرزایی را داد تا در ایام نوروز امکان بهره‌برداری توسط شهروندان از این محل وجود داشته باشد و پس از آغاز سال جدید بهره‌برداری رسمی آن انجام شود.

    در بخش دیگری از جلسه و همزمان با اذان ظهر، اعضای شورا برای اقامه نماز و تست گرم خط سه قطار شهری مشهد، صحن علنی را ترک کردند. پس از حضور مجدد اعضا در جلسه ایمان فرهمندی، نایب رئیس شورای اسلامی به دلیل کسالت رئیس شورای اسلامی شهر به جای وی ادامه جلسه را در دست گرفت.

    در ادامه براساس درخواست اعضاء جابه‌جایی دستورکارهای سه و چهار به ترتیب با موضوعات مجوز خرید و تامین ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری و نظریه کمیسیون تلفیق در خصوص لوایح تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته مطرح شد.

    فاطمه سلیمی در ادامه و در مورد بررسی لایحه تفریغ بودجه ۱۴۰۱ و تذکری عنوان کرد: جای تشکر از اقدامات همکاران ما در حوزه حمل و نقل وجود دارد. در زیر زمین ۴۰۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند که کسی آن‌ها را نمی‌بیند.

    وی افزود: همکاران ما در مجامع از تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۸در قالب ۳۴ جلسه حسابرسی‌های خود را آغاز کردند و پس از آن در ۱۴۰۲/۶/۱۳ به شورای شهر ارسال کردند و پس از این تاریخ طی نامه‌ای به شهردار مشهد از سوی رئیس شورای شهر مشهد درخواست شده تا تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام شود. در تاریخ ۶/۳۰ لایحه شهرداری اعلام و پیوست‌های این لایحه در تاریخ ۷/۱۲ تکمیل شده است.

    وی اضافه کرد: همچنین در تاریخ ۷/۲۵ نامه‌ای دیگر مبنی بر تسریع در بررسی بودجه ۱۴۰۱ ارسال شده است و در۸/۱۴ دعوت نامه جلسه ارسال شده است. همچنین در ۱۸/۱۸ نامه‌نگاری‌ها در خصوص ارائه مستندات تکمیلی انجام شده است. در۹/۲۱ نیز ارائه گزارش در خصوص لایحه تفریغ بودجه انجام شده است. همه موارد نتیجه ۸ ماه کار همکاران شهرداری است. تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ طی سه جلسه انجام شده است.

    منبع ایسنا

    برچسب ها شورای شهر مشهد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *