×
×
جدیدترین‌‌ها

آیین اختتامیه نخستین جشنواره شهردار برتر در مشهد

  • کد نوشته: 94715
  • اسفند 25, 1402
  • آیین اختتامیه نخستین جشنواره «جایزه شهردار برتر» با معرفی شهرداران برتر و موفق با هدف الگو های موفق و خلاق در خراسان رضوی به کار خود پایان داد. در این مراسم که با حضور وحیدی وزیر کشور،یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی،داوری فرماندار،شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش،معاونان،مدیران اجرایی و جمع کثیری از مسوولان،شهرداران استان و مدعوین برگزار شد شهرداران برتر در ۸حوزه تخصصی و یک حوزه عمومی معرفی شدند.
    آیین اختتامیه نخستین جشنواره شهردار برتر در مشهد
    نخست نیوز– مجید خروشی:  وزیر کشور در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هم زمانی با نوروز ایرانی برگزاری این جشنواره که به ابتکار استاندار خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور اجرا شد را به فال نیک گرفت و گفت: شهرداربرتر نه تنها در خدمات شهری بلکه باید در سایر خدمات فرهنگی،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،تکریم خانواده شهدا، شهرسازی نمونه ،حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین توسعه ورزش همگانی پیش قدم باشد. وی با اشاره به این که شهرداران پرچم دار اقدامات بسیار مهم در توسعه شهری هستندافزود: معتقدم شهر نمونه شهری است که چهره های برتر را به نحو شایسته معرفی و برنامه های مدونی در جهت همبستگی،وحدت و تجهیز رفاه اجتماعی مهیا سازد.
    وی با تاکید بر این که مهمترین ویژه گی شهر نمونه مکانی است که مملو از آثار معنوی باشد خاطر نشان کرد:مناسب سازی مبلمان شهری برای جامعه معلولان،بهسازی آرامستان ها برای بهره وری عموم جامعه،بهره وری از پسماند و ایجاد محیطی آرامبخش و توسعه ورزش همگانی برای کاهش استرس ها و حفظ سلامت حسی و روحی شهروندان از دیگر برنامه های شهر نمونه است. وی با اشاره به این که ساختار شهری باید اقتصاد محور و سیما منظر باشدخاطر نشان کرد: شهرداری علاوه بر فعالیت در خدمات شهری نقش مهمی در خدمات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی دارد . وحیدی در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از مجریان این ایده و طرح اضافه کرد: امیدواریم سایر استانها از این خلاقیت‌ها و ابتکارات برای توسعه فضای شهر نشینی بهره ببرند.
    در این مراسم یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت خدا و قدر دانی از عوامل اجرایی در برگزاری این همایش گفت: الگو سازی و ایجاد انگیزه از مهمترین دستاوردهای این جشنواره است و امیدواریم در سال آینده علاوه بر این که شهرداران موفق در سطح استان معرفی خواهند شد دهیاران موفق که در مناطق روستایی فعالیت های چشمگیری دارند نیز به جمع این ایده و نوآوری اضافه و ما نیز دهیاران موفق را نیز معرفی خواهیم کرد.
    در این مراسم همچنین جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تشریح جزییات و فرایند «جایزه شهردار برتر» گفت: د این جشنواره از میان ۹۶شهرداراستان ۷۵شهردار آثار عملکرد را در سامانه ثبت کردند .
    وبر اساس ارزیابی ها و در نظر گرفتن موقعیت های حغرافیایی،جمعیت و سابقه حضور در پست سازمانی کمیته داوران در ۸حوزه تخصصی و یک حوزه عمومی شهرداران برتر را معرفی کرد.
    وی افزود: اساس انتخاب برگزیدگان جشنواره بر انتقال تجارب مفید است که بین دست اندرکاران تبادل می شود و به نفع توسعه شهری مورد استفاده قرار می گیرد . وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره شور ایده پردازی،خلاقیت و نوآوری را در میان شهرداران برانگیخته خواهد کرد و در نهایت توسعه شهری را به ارمغان خواهد آورد. در این مراسم همچنین اکبرزاده دبیر برگزاری جشنواره گزارشی از کمیت و کیفیت جشنواره بیان و گفت: شهرداران برتر علاوه بر کسب لوح برتری، یک سکه بهار آزادی و اعزام به کنفرانس بین المللی را دریافت خواهند کرد. و در نهایت شهرداران برتر معرفی شدند.
    در حوزه نهضت ملی از میان نامزدهای معرفی شده حسین زاده گنابادی شهردار گناباد به عنوان نفر برتر معرفی شد. در حوزه باز آفرینی شهری سید احمد باقری خادر (شهردار شاندیز) به عنوان نفر برتر معرفی شد. در حوزه کسب در آمدهای پایدار عباس پاکدل شهردار خلیل آباد شایسته تقدیر شد و مصطفی میرزاده شهردار شهر رضویه به عنوان شهردار برتر معرفی شد. در حوزه عمران شهری مهرداد کریم زاده شهردار تایباد به عنوان شهردار برتر معرفی و از احسان ترمه شهردار سید آباد با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. در حوزه حمل و نقل علیرغم این که تصور می شد شهردار مشهد به عنوان برترین ها معرفی شود در نهایت سید حسین میرخانی شهردار نیشابور به عنوان شهردار برتر معرفی و ابوالفضل فاضلی شهردار قوچان لوح عنوان شایسته تقدیر را دریافت کرد.
    در حوزه هوشمند سازی و فناوری محمد رضا قلندر شریف شهردار مشهد به عنوان شهردار برتر معرفی و حسن موحدیان رییس شورای شهر مشهد لوح یادبود جشنواره را نیز کسب کرد. در حوزه مشارکت عمومی حسن غلامیان شهردار سمیع آباد به عنوان شهردار برتر معرفی و از میثم حسین آبادی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. در نهایت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تقدیر و قدر دانی از خانواده شهید حسین حریری کارمند شهرداری،رامین زمانی لطف آباد شهردار اسحاق آباد به عنوان شهردار برتر در این حوزه شناخته شد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *