×
×
جدیدترین‌‌ها

اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی بسیار دقیق دیده شده است

  • کد نوشته: 9470
  • خرداد 10, 1400
  • نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی بسیار دقیق دیده شده است، گفت: برخی دنبال چیزهای دیگری هستند که بوی نوعی استبداد از آن می‌آید.
    اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی بسیار دقیق دیده شده است

    به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (یکشنبه) در دومین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو جوان با اشاره به سوابق خود، اظهار داشت: افتخار بنده این بود که به اقتضای شرایط آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و سخن امام بزرگوار، در دوره جوانی یعنی بیست سالگی دادستانی یک شهرستان بزرگ یعنی کرج، سپس دادستانی استان و سپس دادستانی تهران را بر عهده داشته باشم. در یک دوره ۱۰ ساله رئیس سازمان بازرسی و در یک دوره ۱۰ سال دیگر معاون اول قوه قضاییه و در یک دوره یک سال و نیم دادستان کل کشور بودم.

    وی عنوان کرد: افتخار داشتم دوره‌ای به عنوان دومین تولیت آستان قدس رضوی بعد از انقلاب فعالیت و خدمتگزاری کنم که نقطه عطف زندگی ام بود و مشمول یک دوره سه ساله بود و امروز در جایگاه ریاست قوه قضاییه افتخار خدمتگزاری برای مردم و آحاد جامعه دارم.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متولد ۱۳۳۹ است، افزود: ۳۷ سال است که زندگی مشترک تشکیل دادم و دو فرزند دختر ۳۳ ساله و ۲۶ ساله دارم و تحصیلات یکی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک شریف و فوق لیسانس قرآن و حدیث است که هر دو ازدواج کردند و ساکن تهران هستند. خانه‌ای ۱۴۰ متری دارم. خودم خودروی شخصی ندارم اما همسرم یک خودروی ایرانی دارد. همسر و فرزندانم اعتقاد دارند که در خانه خیلی مهربان هستم و نسبت به کارهای سازمانی، اداری و مسائل مربوط به مردم بسیار حساس هستم و گاهی روحیه مردم داری من آنها را به زحمت می‌اندازد. روحیه عدالت خواهی و ضد فساد بودن من نیز گاهی آنها را به زحمت می‌اندازد زیرا می‌دانند روی یک خبر بی عدالتی بسیار حساس هستم و این موضوع آنها را اذیت می‌کند و البته آنها با این روحیات انس گرفتند.

    رئیسی در رابطه با دیدگاه خود پیرامون سیاست خارجی و تعامل با کشورهای دنیا با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بیان کرد: ما باید با تمام کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه تعامل داشته باشیم. مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حقوقی و کنسولی به ویژه با همسایگان که یکسری اشتراکات فرهنگی و تمدنی داریم بسیار موثری است و این ارتباط حتماً می‌تواند به مناسبات ما با کشورهای دنیا کمک جدی کند. ما با همه دنیا زندگی اجتماعی داریم و باید از تجربیات همه دنیا استفاده کنیم. ما هیچ ابایی نداریم که در هر کجای دنیا تجربه‌ای در فناوری وجود داشته باشد از آن استفاده کنیم. چرا سهم ما از صادرات نسبت به کشورهای منطقه این میزان باشد؟ چرا سهم ما در تعاملات بین المللی کم باشد؟

    وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که حتماً باید فعال شود دیپلماسی اقتصادی است. کالای تولید ایرانی مشتری بسیاری در خارج از کشور دارد و بسیاری به کار ایرانی و استانداردهایی که در کشور ما وجود دارد، عقیده دارند. ما عمیقأ به تعامل با همه کشورهای دنیا باور داریم و معتقدیم آنچه انجام شده نسبت به آنچه باید انجام شود تفاوت دارد. حتماً باز نگاهی در این زمینه باید صورت گیرد. یکی از بخش‌های تحولی ما تحول در مناسبات بین المللی خواهد بود. به عقیده من جمهوری اسلامی با توجه به ظرفیت‌های بسیار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و به ویژه با جوانان با سواد و کارآفرین و با انگیزه خود می‌تواند تحول ایجاد کند.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با برنامه خود در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که به موجب آن دو مفهوم امنیت ملی و آزادی بیان در کنار هم بدون شعارزدگی محقق شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های جمهوری اسلامی که از ابتدا در شعارهای مردم بوده و در قانون اساسی هم جلوه دارد مسأله آزادی است. اگر کسی بخواهد آزادی را بخاطر اینکه باید امنیت وجود داشته باشد به نحوی مورد آسیب قرار دهد، نه قانون‌اساسی را مجاز می‌داند نه قوانین موضوعه اجازه می‌دهد، نه خواست مردم است. آزادی در پرتوی امنیت اتفاق می‌افتاد. چرا بین این دو تضاد ایجاد کنیم؟ مردم در فضای امن هم می‌توانند فکر کنند هم بیان کنند. عمیقاً به آزادی فکر و اندیشه و آزادی قلم و بیان باور دارم. کشور بالنده وقتی می‌تواند گام‌ها را استوار طی کنند که مردم آزاد باشند. کسی بخواهد آزادی را با کاری خلاف آزادی محدود کند نباید اتفاق بیافتد. باید برای تامین آزادی، حتماً امنیت وجود داشته باشد.

    رئیسی خاطرنشان کرد: به نگاه‌ها و نقدها بسیار باور دارم. جوان اگر انتقاد می‌کند از دلسوزی و اصلاح گری است. اصلاح گری در پرتوی نقد و نقدپذیر است. تا امروز در قوه قضاییه ۲۷ نشست تخصصی با اصحاب رسانه و اصحاب فکر و اندیشه و جوانان داشته ام. رسماً می گویم مرا نقد کنید و هر کسی قوه قضاییه از آن شکایت کرده است را پس گرفتم. در انتخابات قبل هم افرادی که بسیار من را نقد کردند، در فضای مجازی حرف‌هایی زدند اما از یک نفر شکایت نکردم. روحیه جوان روحیه نقد کردن است که باید آن را پرورش داد و در این قضیه پیرو رهبری هستیم که شنونده نقدها هستند.

    وی در رابطه با کافی بودن یا نبودن اختیارات رئیس جمهور در چارچوب قانون اساسی برای اداره کشور اضافه کرد: توصیه من همیشه به کاندیداها این بوده است که یک دور قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور را کامل بخوانند. رئیس‌جمهور اختیارات مهمی در قانون اساسی دارد که برای انجام وظیفه رئیس جمهور کافی است.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته چون همکاری و هماهنگی میان قوا است باید این همکاری اتفاق بیافتد. ما در این کشور در هیچ امری بن‌بست نداریم. کشوری که در رأس آن ولی فقیه باشد بن بست ندارد. نمی‌دانم چرا برخی معمولاً این حرف‌ها را در روزهای آخر مسئولیت خود مطرح می‌کنند؟

    رئیسی گفت: اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی بسیار دقیق دیده شده است مگر اینکه کسی دنبال چیزهای دیگر باشد که از آن بوی نوعی استبداد می‌آید. قانون اساسی را مجلس و قوه قضاییه و هیئت مستشاری رهبری وضع کرده است. اختیارات رئیس‌جمهور برای خدمتگزاری به مردم بسیار خوب است و می‌تواند کاملاً فعال، پاسخگو و مسئول باشد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات اشتغال در خراسان جنوبی از طریق معادن موجود در آن گفت: خراسان جنوبی با اینکه در ظاهر به عنوان استان محروم شناسایی می‌شود اما معتقدم منابع بسیار خوبی دارد. در یکی از جلسات شورای اداری این استان گفتم لازم است ظرفیت‌های این استان شناسایی شود. این کشور اقتصاد معدن مانند اقتصاد سنگ دارد. بهترین سنگ‌ها در خراسان جنوبی است. خداوند بهترین ذخایر معدنی را در این استان قرار داده است. حتماً در برنامه دولت ما این خواهد بود که اقتصاد هر استان را بر اساس ذخایرش فعال کند. باید باحضور شما جوانان اقتصاد را در حوزه‌های مختلف فعال کنیم مانند اقتصاد فضای مجازی.

    رئیسی در رابطه با برنامه خود برای رفع تبعیض میان استخدام نیروهای دولتی و اداری، اظهار کرد: جذب نیروی اداری در کشور باید بر مبنای شایسته‌گزینی باشد و شاخصه‌های آن باید پشت ویترینی تعریف شده باشد نه براساس جناح بندی‌های سیاسی و قومی و قبیله‌ای. به عقیده من این احساس از اصل آن مهمتر است. جوانان باید احساس کنند نظام جذب نیرو کاملاً مبتنی بر شایستگی است و ما ان شاءالله بنا داریم در دولت این شیوه را دنبال کنیم و دوم اینکه وضعیت نیروهای موجود را سازماندهی کنیم. شرایط پرداخت حقوق در سازمان‌های مختلف کشور و هم نوع استخدام شرکتی، پیمانی و خرید خدمت متفاوت است. عدالت در پرداخت، عدالت در جذب و عدالت در به کارگیری باید مورد توجه باشد.

    وی در رابطه با اینکه نخستین دستورش در اولین روز مشغول شدنش به ریاست جمهوری چه خواهد بود؟ بیان کرد: در اولین روز روی کار آمدن یک اقدام سلبی و یک اقدام ایجابی خواهیم داشت. در اقدام سلبی، هر بستر فسادزا و رانت خواری خاتمه خواهد یافت و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. در بحث ایجابی، مشکل مسکن را حل خواهیم کرد که ان شاءالله در طول چهار سال ریاست جمهوری مردم بتوانند چهار میلیون مسکن داشته باشند. اگر در این سال‌ها میزان مسکنی که برای روستاها و مسکن سازی در قانون پیش‌بینی شده محقق شده بود مسأله ازدواج و دغدغه‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دفترچه بیمه اش مربوط به خدمات درمانی است، تاکید کرد: در بورس سهام ندارم و بیشترین میزان وامی که تا امروز دریافت کرده ام وام چهار میلیونی بوده که مربوط به ۲۵ سال قبل است.

    وی در رابطه با سن مطلوب ازدواج دختران و پسران گفت: دختران من وقتی دیپلم گرفتند به آنها گفتم اگر آمادگی ازدواج دارید نسبت به خواستگارها جواب نه ندهید، وارد دانشگاه که شدند هر دو ازدواج کرده بودند. معتقد هستم سن بالای ازدواج را در عمل باید حل کنیم. لازم است دغدغه جوانان را نسبت به اشتغال و مسکن حل کنیم و می‌خواهم از جوانان قول بگیرم ازدواج را از همین حالا شروع کنند.

    رئیسی تصریح کرد: آخرین بار از مترو به عنوان وسیله نقلیه عمومی استفاده کردم که از محل اجلاس به محل کار خود آمدم. روزی بود که به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده بود و من هم دوست داشتم روز هوای پاک از مترو استفاده کنم. برایم خیلی جالب بود که مردم با من حرف بزنند و فرصت مغتنمی بود.

    وی در رابطه با اینکه مهمترین برنامه اش برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیماری جوانان تحصیل کرده و نحوه تامین منابع مالی آن، اضافه کرد: مسأله اشتغال از نگرانی‌های جدی جوانان ما است. آیا امکان اشتغال پایدار در کشور وجود دارد؟ آری، در ظرفیت‌های خالی اقتصادی کشور که کم هم نیستند. در این مدت به اکثر قریب به اتفاق استان‌های کشور به ویژه واحدهای تولیدی تعطیل شده می‌رفتم و احساسم این بود که امکان راه اندازی مجدد کارگاه‌ها هست. البته به صورت نمادین می‌دیدم اما اعلام شد قوه قضاییه بیش از ۲ هزار واحد تولیدی غیرفعال را توانسته است فعال کند.

    رئیسی گفت: این مساله با اقدامات بسیار مقدماتی امکان پذیر است و آن را تجربه کردیم. اقتصاد فضای مجازی هم از مواردی است که بسیار می‌تواند اشتغال ایجاد کند. هندی‌ها و پاکستانی‌ها به میزان پول نفت ما از فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند. ارتباط ما با دریا سی هزار کیلومتر است که می‌تواند بسیار اثر داشته باشد. ما باید اشتغال را با فعال کردن ظرفیت‌های خالی در کشور دنبال کنیم.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه تولید خدمات هم می‌توان اشتغال ایجاد کرد، گفت: عقیده من این است جوانان نقش بسیار مهمی در خلق ثروت دارند. ان شاءالله در دولت مردمی اشتغال را به میزانی که دغدغه جوانان را حل کند ایجاد خواهیم کرد.

    رئیسی در رابطه با جایگاه مسائل فرهنگی در برنامه‌های خود، عنوان کرد: کشور ما از تمدن بسیار کهنی برخوردار است که می‌تواند در کنار تمدن‌های جهان صاحب حرف و سخن باشد و می‌تواند پدیده‌های فرهنگی و نوآوری‌های ما در دنیا زمینه‌ای برای تعاملات فرهنگی باشد. نقش جوانان در ابن رابطه برجسته است. مسایل مختلفی که در حوزه فرهنگ و هنر است می‌تواند درس آموز تمام دنیا باشد. جوانانی که برای کشور جان دادند و شهید ایثارگر شدند پیامشان برای ما این است که فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را از یاد نبرید.

    وی افزود: دشمن به دنبال آن است که با تهاجم فرهنگی اصالت‌های ایرانی و دینی خود را فراموش کنیم. ما به هیچ عنوان این اصالت‌ها را نباید فراموش کنیم. تهاجم فرهنگی می‌خواهد افراد را از هویت خود جدا کند، همانطور که در آفریقا و کشورهای آسیایی می‌خواهند هویت شان را بگیرند در ایران هم همین را می‌خواهند. هویت ایرانی کاملاً قابل انتقال به فرهنگ دوستان است و می‌توان هم از آن صیانت کرد هم به آن ارتقا بخشید.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با اینکه ظرفیت انسانی برای اداره کشور چیست؟ گفت: مهمترین سرمایه انسانی هر سازمان و کشور منابع انسانی آن سازمان به ویژه نیروی متراکم جوان کارآمد متفکر کشور است که در هر جایی وارد شدند توانسته در این میدان منشأ آثار در کشور باشند. در هر حوزه‌ای اعم از دفاعی، اقتصادی، دانش بنیان و هسته میدان داشتند منشأ آثار شدند. نکته دوم گردشگری است. کشور ایران دارای اقلیم‌هایی است که هیچ جای دنیا شکل آن را نداریم و صنعت گردشگری در این اقلیم باید فعال شود. ما اصلاً مجاز به توقف صنعت گردشگری نیستیم. صنعت گردشگری به عنوان صنعتی که حوزه اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و فرهنگی را دارا است، بسیار اثربخش هستند.

    رئیسی اضافه کرد: ما توریسم زیارت را در آستان قدس فعال کردیم در جای دیگر مطرح نیست. توریست درمانی را در بیمارستان فوق تخصصی رضوی فعال کردیم. با ظرفیت عظیمی که در کشور وجود دارد، خوزه گردشگری را به عنوان حوزه اثرگذار در کشور مورد توجه قرار خواهیم داد.

    وی در رابطه با توجه به مشکل جانبازان شیمیایی و ایثارگران بیان کرد: وظیفه دولت نسبت به جانبازان، شیمیایی‌ها، معلولین و سالمندان ویژه است. این افراد هم مشکل عاطفی و روحی و هم مشکل مالی و درمانی و هم مشکل پرستاری دارند. لازم است از همه پرستاران که از جانبازان و افراد شیمیایی و معلولین پرستاری می‌کنند تشکر کنم. ان شاءالله در دولت مردمی، حتماً نگاه ویژه ای به جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی و همه آنهایی که وضعیت جسمی خاصی دارند خواهد شد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با تسریع در تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: امروز زیرساخت نه تنها برای دولت الکترونیک حتی برای دولت هوشمند می‌تواند موثر باشد. امروز ما باید از تشکیل دولت الکترونیک گذر می‌کردیم و لینک می‌دادیم. ما در تشکیل دولت الکترونیک عقب ماندیم و در میانه راه هستیم. دنیا دارد بحث دولت هوشمند را مطرح می‌کند. اگر ظرف این مدت زیرساخت‌ها درست فراهم می‌شد بسیاری از مشکلات وجود نداشت. باید در کنار اینترنت عمومی اینترنت تخصصی ایجاد کنیم. باید در زمینه زیرساخت کار جدی صورت می‌گرفت که متاسفانه انجام نشده است.

    رئیسی در رابطه با اینکه آخرین طبیعت‌گردی اش کجا بوده است، گفت: در مسیر ارتفاعات به سمت کهف الشهدا بودم و آخرین کتابی که خواندم کتاب تاریخ سیاسی ایران و آخرین فیلمی که با خانواده دیدیم فیلم خورشید مجید مجیدی بود. اهل رادیو گوش دادن به ویژه در ماشین هستم و رادیو گوش می‌دهم، گاهی هم به رادیو جوان سری می زنم.

    وی در رابطه برنامه خود برای تحول در صنعت خودروسازی افزود: صنعت خودروی ما حتماً باید فناورانه باشد و اگر فناوری در کنار توسعه صنعتی خصوصاً خصوصی سازی قرار گیرد هم منجر به افزایش ارزش افزوده و هم افزایش اشتغال می‌شود. در همه حوزه می‌توانیم استفاده از فناوری را مفید بدانیم. ما یک اشکالی داریم که برخی کشورها آن را حل کردند و آن سر ریز شدن فناوری از حوزه‌ای به حوزه دیگر است. چرا فناوری در حوزه دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی ما سرریز نمی‌شود؟ باید استفاده از فناوری صورت گیرد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نکته مهم دیگر در زمینه خودرو اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو است. جوان می‌گوید من چقدر باید کار کنم و حقوق بگیرم که توان تهیه خودرو داشته باشم؟ چرا قیمت خودرو در کارخانه یک چیز و در بیرون کارخانه چیز دیگری است؟ مخالف سودبردن افراد نیستیم اما این بحث زنجیره قیمت گذاری حتماً باید اصلاح شود تا خرید خودرو برای جوان آرزوی دست نیافتنی نباشد.

    رئیسی در رابطه با برنامه خود برای ایجاد شفافیت اقتصادی و مبارزه نظام مند دولت با فساد، تصریح کرد: نظامات اقتصادی باید پشت ویترینی در کشور قرار گیرد که برای مردم و نخبگان قابل دیدن باسد. شفافیت در دولت حتماً می‌تواند جلوی فساد و رانت را بگیرد. در آستان قدس تعداد زیادی شرکت داشتیم که هر کدام محصول متفاوتی داشتند و برای اینکه ذهنیت مردم برای آستان قدس را حل کنیم گفتیم، باید شرکت‌های آستان قدس پشت ویترین بیایند. هزینه‌های اجتماعی ما به سرمایه‌های اجتماعی تبدیل شد. حق مردم است زیرا وقف و نذر می‌کنند و این کار توانست بسیار اثربخش باشد. در قوه قضاییه هم در بخش‌های مختلف این کار را انجام دادم که اثر بخش بوده است. شفافیت، فعال شدن سامانه‌هایی که منجر به شفافیت قراردادها شود. راه جلوگیری از رانت و فساد افزایش اعتماد مردم به دست‌اندرکاران به ویژه در نظام اداری است.

    وی در رابطه با برنامه خود برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و نیمه تعطیل شده، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد مشکل نقدینگی است. از طرفی نقدینگی در کشور بسیار بالا است از طرف دیگر سمتی که باید نقدینگی به آن برود، صدایش بلند است. همه اقتصادیون نگران میزان این میزان رشد نقدینگی شدند. باید نقدینگی را به سمت تولید ببریم. برای مثال بورس برای تأمین تولید کشور است. اگر تولید کشور تامین شود بورس می‌تواند فعالیت خوبی داشته باشد و اعتماد مردم افزون شود. به عقیده من از کارهایی که باید صورت گیرد سامانه جامع اطلاعاتی کشور است که می‌تواند در تولید بسیار اثربخش باشد و اشراف دولت بر جریان پول و کالا را افزایش دهد. بحث شفافیت هم می‌تواند افزایش نظارت دولت را به همراه داشته باشد.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان استان‌ها را شنیده ام. باید موانع تولید مانند قاچاق کالا و واردات بی رویه کالا را مرتفع کنیم. راه آن فقط برخورد قضایی و پلیسی نیست. اگر دولت خوب بتواند بر صادرات کالا نظارت کند و اجازه ندهد پول صادرات به کالای قاچاق تبدیل شود، دیگر نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد. با نظارت بر نوع ارز حاصل از صادرات اینها اتفاق می‌افتد.

    وی ادامه داد: اینکه عده‌ای این بحث را مطرح می‌کنند که چرا می‌خواهم به بخش اجرایی بیایم، این است که ریشه بسیاری از مشکلات و پرونده در دستگاه اجرایی است و اگر اینجا اصلاح شود کار دستگاه قضایی هم کم خواهد شد.

    رئیسی در رابطه با راهکارش برای ساماندهی مشاغل پرخطر مانند کولبری و سوخت بری در استان‌های مرزی گفت: مبادلات کالا در نقاط مرزی چه در شرق و چه در غرب و ساماندهی کوله بری در غرب کشور و تبادلات سوخت در شرق کشور از مسائلی است که حتماً باید ساماندهی شود. در سفر به هر دو ناحیه یکی از تاکیداتم به استانداران و مسئولین استان ساماندهی به این موارد بود. مسأله معیشت مرزنشینان یکی از دغدغه‌های ما است.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: صادرات خرد در رابطه با صادرات کالای کشور باید با ساماندهی و نظام بخشی مورد توجه باشد. تجارت خرد مردم، بازارچه‌های مرزی باید فعال شوند و معیشت مردم در این مناطق مورد توجه قرار گیرد. این از برنامه‌های دولت ما خواهد بود و اینها را ساماندهی خواهیم کرد و عزیزان مرزنشین و خاش نشینان نگران این موضوع نباشند.

    وی در رابطه با برنامه خود برای تغییر نظام آموزشی کشور اظهار کرد: مسأله نظام آموزشی در کشور بسیار اهمیت دارد. مسأله دوره ابتدایی و متوسطه مطرح است. حرف‌های زیادی در مورد کنکور آن هم به شیوه تست زنی داریم که باید مورد توجه باشد. رقابت‌های تحصیلی حتماً لازم است. مسائل کتب درسی و نظام‌های آموزشی در این دوره مطرح است که نظر متخصصین صاحب نظر و سخن در حوزه تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است. در شورای انقلاب فرهنگی در این رابطه بحث شده است که مسأله ای که باید دنبال شود بازنگاهی در نظام آموزشی است که صورت خواهد گرفت.

    وی در پایان گفت: دولت ما دولت تحول خواهد بود. محور تحول هم عدالت اقتصادی، آموزشی و عدالت در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *