×
×
جدیدترین‌‌ها

برنامه های شهرداری مشهد برای نوروز

  • کد نوشته: 94113
  • اسفند 19, 1402
  • تور خبری این هفته شهرداری مشهد بازدید اهالی رسانه از کارگاه های ساخت المانهای نوروزی بود.
    برنامه های شهرداری مشهد برای نوروز

     نخست نیوز، علی ارباب_در حاشیه این بازدید شهردار مشهد گفت: در حوزه گل‌آرایی شهری از یک ماه گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی درحال صورت گرفتن است. گل‌آرایی‌ها، کاشت گل‌های فصلی و نصب ۲۵۰۰ گلدان بزرگ شهری، در سطح کل شهر را داریم. غیر از این عدد ۲۲۰۰ گلدان نیز در منطقه ثامن است. همچنین غیر از این آمار ۱۱۰۰ المان گل به صورت ویژه در کل سطح شهر جانمایی خواهد شد.

    محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: استقبال از بهار و اقدامات شهرداری مشهد در این خصوص خود یک برند شناخته شده است. تمام کسانی که به مشهد مشرف می‌شوند با هدف اصلی خود که زیارت آقا علی‌ بن موسی‌الرضا است، تمایل دارند المان‌های نوروزی و برنامه‌هایی که شهرداری مشهد به صورت ویژه در مشهد انجام می‌دهد را مشاهده کنند.

    وی با اشاره به بالارفتن توقعات از مدیریت شهری در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های نوروزی، ادامه داد: امیدواریم امسال با همتی که همه هنرمندان با عزم ویژه‌ای که دارند این ایام را به صورت خاص پشت سر بگذاریم.

    شهردار مشهد با یادآوری تلاقی ماه رمضان با عید نوروز، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع باید برنامه‌های ویژه هنری با المان‌های خاص، هدفدار با دارا بودن پیام داشته باشیم. همچنین در حوزه گل‌آرایی شهری از یک ماه گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی درحال صورت گرفتن است. گل‌آرایی‌ها، کاشت گل‌های فصلی و نصب ۲۵۰۰ گلدان بزرگ شهری، در سطح کل شهر  را داریم. غیر از این عدد ۲۲۰۰ گلدان نیز در منطقه ثامن است. همچنین غیر از این آمار ۱۱۰۰ المان گل به صورت ویژه در کل سطح شهر جانمایی خواهد شد.

    قلندرشریف با بیان اینکه المان‌های شهری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در تعداد بالایی است، تصریح کرد: در کنار بازسازی المان‌های قدیمی، صدها المان شهری در جانمایی‌های مختلف شهر باتوجه به موقعیت، نام محلات و خیابان‌ها المان‌های بسیار خوبی که هریک دارای پیام‌هایی است طراحی شده و از بیستم اسفندماه نصب خواهد شد.

    وی با اشاره به برگزاری جشنواره نور در ایام نوروز، یادآور شد: این جشنواره در وسعت ۶ هکتار در پارک کوهسنگی مشهد برگزار خواهد شد. این جشنواره در سطح کشور بی‌نظیر بوده و در بعد بین‌المللی نیز اجرا شده و امروز توسط مهندسان ما در حال اجرا بوده و در ۲۸ اسفندماه برگزار خواهد شد. این جشنواره متشکل از رویدادهای بی‌نظیر و بازی‌های مختلف برای کودکان و خانواده‌ها با المان‌های نوری به نمایش گذاشته خواهد شد. از همه هم‌میهنان عزیزی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند دعوت می‌کنم از این جشنواره بازدید به عمل آورند.

    شهردار مشهد ضمن تقدیر از تمام زحماتی که در فرایند برگزاری این رویدادها کشیده شده است، عنوان کرد: شهر در ایام نوروز نسبت به سال‌های گذشته خاص و ‌ویژه‌تر خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *