×
×

فواید کشمش

  • کد نوشته: 93515
  • اسفند 10, 1402
  • کشمش حاوی مقادیر بالای ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی مانند سلنیوم و فسفر است که جذب مواد مغذی دیگر و پروتئین ها را تسهیل می کند و باعث افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی ورزشکاران و بدنسازان می شود.همچنین مقادیر بالای فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش آن را به یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش انرژی ورزشکاران و بدنسازان تبدیل کرده است.
    فواید کشمش

    نخست نیوز، سید بهنام حسینی زهرائی کارشناس ارشد تربیت بدنی و ورزش_کشمش انواع بسیار متنوعی دارد که شناخته ترین انواع آن کشمش پلویی ،کشمش سبز ، کشمش زرد دودی ، کشمش مویز و کشمش آفتابی هستند.این میوه‌های خشک شده انرژی بدن را بالا برده و اغلب برای کوهنوردان، مسافرین یک تونیک سالم به حساب می‌آیند.

    کشمش برای سم زدایی بدن بسیار موثر می باشد. سم زدایی بدن باعث می شود تا پوست شما شفاف تر شود.

    کشمش به دلیل داشتن پتاسیم می تواند برای کلیه مفید باشد و از عود شدن بیماری سنگ کلیه پیشگیری کند.

    کشمش حاوی مقادیر بالای ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی مانند سلنیوم و فسفر استکه جذب مواد مغذی دیگر و پروتئین ها را تسهیل می کند و باعث افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی ورزشکاران و بدنسازان می شود.همچنین مقادیر بالای فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش آن را به یکیاز بهترین مواد غذایی برای افزایش انرژی ورزشکاران و بدنسازان تبدیل کرده است.

    یک راه جالب برای استفاده کامل از تمام انرژی طبیعی کشمش، خیس خوردن کشمش با آب به مدت چند ساعت است.اگرچه ارگانسیم بدن ما دارای مکانیسم خاص خود برای تصفیه طبیعی بدن

    کشمش موجود در نخودچی کشمش سرشار از فیبر است که با جذب کردن آب ورم می‌کند و به طور موثر یبوست را از بین می‌برد.مصرف منظم کشمش باعث تحریک حرکات روده می‌شودو در عین حال فیبر موجود در آن سموم و مواد زائد را از دستگاه گوارش حذف می‌کند.کشمش نخودچی کشمش به میزان فراوانی فیتوکمیکال‌های (مواد شیمیایی گیاهی) فنولی دارد که به دلیل خواص ضد میکروبی،ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی‌شان شناخته شده‌اند. این خواص می‌تواننداز طریق مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، تب را درمان کنند.

    کشمش موجود در نخودچی کشمش حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنولی به نام کاتچین است.

    این آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را که موجب رشد تومورها، به ویژه سرطان روده بزرگ می‌شوند، از بین می‌برند.بنابراین، گنجاندن کشمش در رژیم غذایی، یک راه موثر برای جلوگیری از تشکیل سلول‌های سرطانی است.

    مصرف کشمش و بادام برای سلامت مغز مفید است و در دوران تحصیل توصیه می شود که حتما در برنامه غذایی فرزندان خود قرار دهید.مصرف مداوم کشمش و بادام به افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) کمک می‌کند و در کاهش کلسترول بد خون (LDL) مؤثر است.ترکیب  کشمش و بادام منبع بی‌نظیری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار زیادی فسفر است.فسفر تأثیر چشمگیری روی قدرت و دوام استخوان و دندان داردو از بیماری‌های وابسته به سن مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.مصرف کشمش و بادام از ابتلا به بیماری ها قلبی جلوگیری می کند.برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود حتما کشمش و بادام بخورید.برای داشتن پوستی تمیز و سالم کشمش و بادام بخورید.مصرف کشمش و بادام به کاهش فشار خون کمک می کند.

    مطالعات در سال ۲۰۱۵ نشان داده که مصرف کشمش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می دهد.

    مقادیر بالای فیبر و قند های طبیعی موجود در کشمش با افزایش تولید انسولین طبیعی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.در تعدادی از مطالعات، نشان داده شده است کشمش واکنش انسولینی بعد از صرف غذا را کاهش می دهد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *