×
×
جدیدترین‌‌ها

محفلی برای ارج نهادن به پیشکسوتان کوهنوردی سراسر کشور

  • کد نوشته: 93030
  • اسفند 5, 1402
  • همزمان با گرامی داشت اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن نیمه شعبان ششمین همایش سراسری قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان کوهنوردی کشور به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد.
    محفلی برای ارج نهادن به پیشکسوتان کوهنوردی سراسر کشور

    نخست نیوز، مجید خروشی–  جلال چشمه قصابانی فاتح اورست که موفق شده است ۲بارقله اورست را با ارتفاع بیش از ۸هزار متر فتح کند به عنوان یکی از پیشکسوتان دعوت شده به این محفل در باره خطرات صعود به این قله گفت: در راه فتح قله، مشکلات فراوانی وجود داشت که ریزش بهمن مهم‌ترین آنهاست وی که به همراه بیش از 200 نفر از پیشکسوتان کوهنوردی از جمله عزیز خلج نخستین مربی فدراسیون کوهنوردی حضور داشت در خصوص خطرات و حودث احتمالی و پیش رو برای صعود کوهنوردان به فله های مرتفع گفت: عدم توجه به ریزه کاری ها و اهمال کاری و استفاده نکردن از تجربیات دیگران در صعود به ارتفاعات دلیل اصلی شکست و ناکامی کوهنوردان جوان است. چشمه قصابانیتصریح کرد: اعتماد به نفس بالای کوهنوردان که حتی دوره های آموزشی را به صورت حرفه ای پشت سر گذاشتن و در هنگام صعود با اهمال کاری و عدم توجه به نکات ریزی که در دوره ها ی آموزشی تذکر لازم داده نمیشود سبب از جان دادن آنان میشود معتقدم جلسات مکرر حرفه ای و همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجارب پیشکسوتان به نسل جوان باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین تقویم ورزشی برای صعود و تجهیزات پیشرفته به همراه تیم های حرفه ای مد نظر قرار گیرد.

    ایجاد فضای اطلاع رسانی از محیط های صعود ،هماهنگی با سازمان هواشناسی،هلال احمر ،محیط بانان و آگاهان محلی د رسیدن به اهداف کمک شایانی می کند. رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی کشور در ششمین همایش تجلیل از پیشکسوتان که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد از افزایش ۴برابر جمعیت کوهنوردی در بخش همگانی و حرفه ای خبر داد.

    رضا زارعی افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای به کوهنوردی و صعود روی آورده آمد و امیدواریم با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در جهت توسعه همگانی این رشته ورزشی در سطح کشور گام برداریم. وی از برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی کوهنوردی کشور جهت اعزام به مسابقات بوداپست مجارستان در فروردین ماه خبر داد. وی در خصوص اتفاقات و حوادثی که برای ورزشکاران کوهنورد روی داده است و بعضاً منجر به کشته شدن آنان شده است گفت این حوادث نسبت به جمعیت علاقه مند بسیار ناچیز است و قابلیت مطرح شدن نیست گلایه مدیر کل مدیر کل ورزش و جوانان در این همایش فقط به تبریک اعیاد شعبانیه به مدعوین اکتفا کرد و التماس دعا داشت که پیشکسوتان در زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) از دعای خیرشان وی را فراموش نکنند.

    علیرضا تاج فیروز در ادامه از سیستم صوتی محل برگزاری همایش انتقاد کرد و گفت: مشکل سیستم صوتی محافل در کشور حل شدنی نیست. ایمانی فر سرپرست هیات کوهنوردی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این همایش در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر بیان آمار باشگاه های فعال و غیر فعال و غیر مجاز در خراسان رضوی با حالت بی اعتنایی و بی میل نشان دادن برای گفت و گو اظهار بی اطلاعی از آمارها کرد و گفت: آمار دقیقی ندارم و به همان اندازه که با شما صحبت کردم بس است حال سخنی با مدیریت روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اگر قرار است که شأن و جایگاه خبرنگاران در این محافل رعایت نشود و مسوولان پاسخگو سوالات نیستند چرا روابط عمومی محترم اداره کل از خبرنگاران برای پوشش خبری به این محافل دعوت می کند و در آفیش عمومی قرار می دهد؟ بهتر نیست که به همان سازمان و مرکزی که علاقه مند هستند این تبادل اطلاعات صورت بگیرد همکاری کنند و از درج این دعوت ها در آفیش های خبری خود داری کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *