×
×
جدیدترین‌‌ها

بال طلایی موفقیت مدیران گردشگری

  • کد نوشته: 92993
  • اسفند 5, 1402
  • دانش و تجربه کافی دو بال طلایی برای موفقیت مدیران سازمان ها و کسب و کارهای گردشگری به شما می روند.
    بال طلایی موفقیت مدیران گردشگری

    به گزارش نخست نیوز–  وقتی از دانش سخن می گوییم منظور همان knowledge یا ترکیب اطلاعات تجزیه و تحلیل شده و نه خام با اطلاعات قبلی است که معمولا در مراکز دانشگاهی یا تحصیلی کسب کرده ایم و نهایتاً تولید دانش جدید.

    یعنی در حقیقت دانش چیزی فراتر از داده ها و اطلاعاتی است که در این مراکز در اختیارمان قرار گرفته است و ترکیب آن با تجربه یا فعالیت در محیط کار واقعی، منجر به کسب خردمندی و خبرگی در یک زمینه شغلی یا تخصصی می شود. متاًسفانه در جامعه و بازار کار شاهد این طرز فکر و نگرش اشتباه از سوی برخی از مدیران و فعالان گردشگری متخصص و دانشمند دراین حوزه هستیم که صرفاً به دانش خود تکیه دارند و کمتر به تجربه می اندیشند و مدیران با تجربه را نیز به چالش می کشند که خود نوعی آشفتگی ذهنی را برایشان به ارمغان می آورد و برخی از مدیران و فعالان باتجربه نیز متخصصان و یافته هایشان در زمینه گردشگری مورد نقد و کم توجهی قرار می دهند که این طرز فکر و نگرش نیز نوعی آفت اخلاقی به نام خودشیفتگی را برای این گروه به ارمغان می آورد و دستاورد این نوع نگرش ها و رویکردهای تک بعدی نیز به مرور زمان چیزی جز یأس، ناامیدی و شکست نخواهد بود.

    دانش و تجربه رابطه ی مستقیمی با اعتماد به نفس مدیران گردشگری دارند و مدیرانی که در زمینه تخصصی یا شغلی خود بیشتر می دانند، بهتر خود را باور دارند و مدیرانی هم که در خصوص زمینه شغلی خود کمترمی دانند و جاهل هستند، نمی توانند اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و اینجاست که گفته می شود اطلاعات است.

    لذا در هر زمینه یا باریکه ی تخصصی گردشگری که کار می کنید، باید بیاموزید تا خود را بهتر باور کنید و تجربه بیندوزید تا خود را توانمند ببینید و همواره به یاد داشته باشید که دانش و تجربه هیچکدام به تنهایی راه گشای مدیران گردشگری در شغلشان نیست و ترکیب این دو عنصر می تواند راهکارهای حیاتی و استثنایی ای را برای موفقیت در زمینه شغلی تان خلق کند، درست مثل اکسیژن و نیتروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفسی ما تأمین می شود و کمبود یا فقدان هر یک از این عناصر، ادامه حیات را برای مان امکان ناپذیر می کند.

    چنانچه در ابتدای این یادداشت نیز اشاره شد، تبدیل دانش به خرد تنها از طریق تجربه امکان پذیر است و این نکته مهمی است که باید تحصیلکردگان دانشگاهی و همچنین متخصصان به آن توجه و اهتمام کافی داشته باشند و به موفقیت و رضایت شغلی دست یابند. نویسنده: احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری گردشگری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *