×
×
جدیدترین‌‌ها

استان مازندران،
وضعیت قرمز ذخایر خونی!

  • کد نوشته: 92717
  • بهمن 30, 1402
  • مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش شدید سطح ذخایر خون در همه گروههای خونی در مازندران خبر داد و از مردم نیکوکار استان درخواست کرد تا با حضور در مراکز اهدای خون استان و اهدای یک واحد خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
    وضعیت قرمز ذخایر خونی!

    نخست نیوز، دکتر عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان مازندران اظهار داشت: طی دوهفته اخیر و سرد شدن هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاههای انتقال خون استان ، ذخایر خون در تمامی گروههای خونی سیر نزولی یافته است و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

    وی افزود: با توجه به گردشگر پذیری استان، وجود 47 مرکز درمانی و بیمارستان و همچنین حدود 14 هزار بیمار خاص، مصرف خون در استان زیاد است و ذخایر خون خیلی زود تنزل پیدا می‌کند. دکتر محمدی فیروزجایی تاکید کرد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دو شیفت صبح و عصر و مراکز اهدای خون بهشهر، قائم شهر، تنکابن، نور، چالوس و رامسر از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند .

    مرکز اهدای خون بابلسر روزهای فرد هفته و مرکز گلوگاه روزهای شنبه و چهارشنبه و مرکز جویبار نیز پنج شنبه ها صبح تا ظهر باز بوده و آماده خونگیری از داوطلبان هستند. مدیرکل انتقال خون مازندران از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: امیدواریم مثل همیشه و با حضور مردم نوعدوست سراسر استان بتوانیم پیش از شروع ماه مبارک رمضان، ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را در استان مازندران به وضعیت مطلوب برسانیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *