×
×
جدیدترین‌‌ها

کارآفرین بزرگ کشورمان عنوان کرد:
قدرت رسانه در بیان مشکلات

  • کد نوشته: 91932
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
  • رسانه قدرت و فرصت بیان و انعکاس  بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه را می‌تواند، مهیا سازد .
    قدرت رسانه در بیان مشکلات

    نخست نیوز، سرور هادیان – کارآفرین بزرگ کشورمان با حضور در موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست ، ضمن تبریک به مناسبت انتشار هزارمین شمارگان نشریه نخست به خبرنگار ما گفت : اگرچه به دلیل مشغله کاری شاید نتوانم همه مطبوعات مکتوب را مطالعه کنم اما هفته‌نامه وزین نخست جزء آن دسته از نشریات مکتوبی است که حداقل تیترهای آن را می‌خوانم .

    دکتر رضا حمیدی افزود: برخی مطالب آن برایم دارای جذابیت است که آن‌ها را کامل می‌خوانم و حتی گاهی به آن نیز استناد می‌کنم .

    وی تاکید کرد: خوشبختانه این نشریه به بسیاری از مشکلات جامعه مانند:  مشکلات صنعتی ، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و … می‌پردازد. درواقع این هفته‌نامه همچون سبدی از انواع مسایلی است  که در جامعه حکم‌فرما می‌باشد وامیدوارم همان‌طور که من و عده‌ای به این نکات در هفته‌نامه نخست توجه می‌کنیم، دولتمردان نیز به این مطالب توجه کنند و بی اندیشند.

    رییس هیات امناء مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان ساخت:خوشبختانه قلم نوشتاری در این نشریه به‌گونه‌ای است که عیب را مطرح می‌کند اما به شیوه‌ای که حداقل دولتمردان میانه‌رو آن را بپذیرند. درواقع نوع نوشتار، به‌گونه‌ای است که مسایل و مشکلات، مطرح می‌شود تا مسوولان برخی از مسایل را از زبان این نشریه بخوانند.

    این فعال اقتصادی یادآور شد: من و گروه ام آمادگی مطرح کردن ارایه مطالب راداریم. با این امید که این مطالب بتواند گره‌ای از مشکلات جامعه را بازنماید و یا درجهت کاهش مشکلات اجتماعی کمکی کند .

    وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که کشورمان با آن مواجه است ،گسترش دانشگاه‌های کشور  است. این پرسش مطرح است ،چرا باید دومین کشور به جهت تعداد دانشگاه دنیا باشیم؟ به نظر من  این موضوع صد در صد سیاست استعمار است . همچنین طی نامه‌ای به  بیت رهبری خواستار رسیدگی به این موضوع شدم .

    زیرا حاصل این کار ، پنج  میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی است که یا بیکارند و یا به شغلی روی آورده‌اند که مرتبط با تحصیلات دانشگاهی آن‌ها نیست .

    این کارآفرین برتر تاکید کرد: به اعتقاد من  این موضوع به‌نوعی به استعمار برمی‌گردد که جوانانمان را آموزشی بدهیم که  در کشورمان کارایی نداشته باشد و این در حالیست که نتیجه این کار تبدیل‌شدن  این افراد یا به افراد بیکار و مایوس در کشور است و یا موجب مهاجرت آن‌ها به کشورهای خارجی است .

    وی با قدردانی از تقویت قدرت دفاعی ایران یادآور شد :تقویت قدرت دفاعی کشور  اگرچه جای تقدیر دارد. زیرا بسیاری به ایران و پیشرفت‌های آن چشم دارند اما از موضوع  مهمی نباید غافل شد که ممکن است ،دشمن از روبرو حمله نکند  وبا لباس‌های دوست و خودی به داخل کشورمان راه یافته باشد.

    حمیدی ادامه داد:  به اعتقاد من اگر تمام جوان‌های ایرانی دارای لیسانس باشند اما نان شب نداشته باشند این موضوع باعث خشنودی دشمنان می‌شود.

    ما کار آفرینان و صنعتگران باید شدیدا به بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف آب توجه نماییم و گر نه در آینده نه چندان دوری دچار مشکلات بسیاری می کردیم.

    این کارآفرین بزرگ با اشاره به مشکلات گمرکی برای صنعتگران اظهار داشت :  یک صنعتگر ایرانی با هزاران زحمت ،  وام و … نقدینگی را تهیه می‌کند تا مواد اولیه موردنیازش را خریداری کند و سپس از سطح تحریم عبور می‌کند اما در مرحله‌ای که به گمرک ایران می‌رسد، متاسفانه شروع مشکلات جدی‌تر او آغاز می‌شود.

    وی توضیح داد: به نظر من روشی که در گمرک ایران با صنعتگر برخورد می‌شود، به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست .

    هزینه بالای گمرک برای صنعتگری که تازه دستگاه یا مواد اولیه‌اش را وارد کرده چه توجیه اقتصادی دارد؟ توقف چرخ اقتصادی کار او سبب بیکاری کارگر می‌شود .

    تولید کشور کاهش می‌یابد و در ادامه آن فقر در کشور افزایش می‌یابد. این فعال حوزه صنعت بیان داشت : درصورتی‌که می‌توان به آن صنعتگر با اخذ تضمین زمان لازم را داد تا الیافی را که وارد کشور کرده است را  ریسندگی ، رنگرزی و محصولش را تولید کند و به فروش برساند . سپس هزینه گمرک را با محاسبه مدت‌زمان طی شده ، بپردازد این نیک‌اندیش تاکید کرد: از تمام کسانی که احساس می‌کنند، ذره‌ای وطنشان را دوست دارند. می‌خواهم  به مسایل دقت کنند و بی‌تفاوت نباشند . حفظ زبان پارسی را جدی بگیرند و آن را ارج نهند. این فعال اقتصادی یادآور شد:تمام افرادی که در زندان‌ها بسر می‌برند.  کلاهبردار نیستند .عده از آن‌ها کارهای غیراخلاقی را به دلیل فقر و نداشتن شغل انجام داده‌اند. این کارآفرین برتر کشورمان  اظهار داشت :از موضوعات مهم  بی‌تفاوت نبودن به موضوعات اطراف می‌توان به پوشیدن، پوشاک با برندهای مختلف خارجی اشاره کرد. متاسفانه حدود ۴۰ درصد از مردم ایران از پوشاک خارجی استفاده می‌کنند که درصورت استفاده از صنعت پوشاک کشورمان ،فرصت ایجاد حدود یک‌میلیون شغل را برای جوان کشورمان مهیا خواهند ساخت .

    آن زمان است که بسیاری از دختران و پسران جوان ما به دلیل فقر  دچار آسیب اجتماعی و بزهکاری نمی‌شوند و به‌جای زندان دارای زندگی شرافتمندانه‌ای خواهند بود.

    وی در پایان  توضیح داد: رسانه قدرت ، فرصت بیان و انعکاس این مسایل و مشکلات  را دارد و سپاسگزارم ازنخست که امکان بیان این مسایل را برایم فراهم ساخت.

     

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *