×
×
جدیدترین‌‌ها

سالانه ۱۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در مشهد ثبت می‌شود

  • کد نوشته: 91108
  • بهمن 8, 1402
  • رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در خراسان رضوی ثبت می‌شود که بیشترین تعداد آنها مبتلا به سرطان‌های پستان، روده بزرگ، معده و ریه هستند.
    سالانه ۱۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در مشهد ثبت می‌شود

     نخست نیوز: محمد علی تمدن _ دکتر بابک اقبالی در نشست خبری هفته ملی پیشگیری از سرطان، اظهار کرد: رسالت ما در حوزه بهداشت پیشگیری از ابتلای بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان بوده و در این حوزه روی تمامی سرطان‌ها به‌ویژه ۳ سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم کار می‌کنیم. وی تصریح کرد: آمار ابتلا به سرطان در حال افزایش بوده و ما برای جلوگیری از این موضوع بیش از پیش روی موضوع پیشگیری کار می‌کنیم.

    رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌های هفته ملی پیشگیری از سرطان امسال با شعار من مسئولم برای سلامت خودم و خانواده‌ام اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: سالانه ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در استان ثبت می‌شود که بیشترین تعداد آنها مبتلا به سرطان‌های پستان، روده بزرگ، معده و ریه هستند. دکتر اقبالی افزود: ما در جمعیت ۳۰ تا ۷۰ ساله بانوان معاینه و غربالگری پستان را داریم و موارد موردنیاز به مانوگرافی و سونوگرافی ارجاع می‌شود و سالانه بیش از هزار سرطان پستان در استان ثبت می‌شود. وی با تاکید بر اینکه سرطان روده بزرگ یکی دیگر از سرطان‌های شایع در استان بوده و سالانه بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مورد در استان شناسایی می‌شود، گفت: ما می‌توانیم با آزمایش ساده مدفوع و شناسایی خون مخفی در آن اقدامات موردنیاز همچون کولونوسکوپی را انجام می‌دهیم و معتقدیم که تمامی این خدمات در گام نخست با هزینه کمتر و اثرپذیری بیشتر و جلوگیری از تشدید وضعیت بیماری جلوگیری شود.

    رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان دوری از انواع دخانیات از جمله سیگار بوده و باید روی موضوع دوری از دخانیات به‌ویژه عدم مصرف‌های جمعی آن کار کرد. دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین باید باورهای غلط در خصوص عدم بازگشت بیماران سرطانی را اصلاح نماییم و بسیاری از بیماران سرطانی بل شناسایی به‌موقع و درمان به‌هنگام بهبود یافتند و خدمات ارائه شده به آنان با تشخیص زودتر از اثربخشی‌بهتری همراه بود و معتقدیم که پیشگیری تا ۴۰ درصد از دوری از ابتلای به سرطان و عدم تشدید این بیماری موثر است. رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دوری از اضطراب و استرس نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد و روی این موضوع هم باید آگاهی رسانی لازم صورت پذیرد.

    برچسب ها پیشگیری سرطان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *