×
×
جدیدترین‌‌ها

مبارزه با آفات در 65 هکتار باغ سیاه ریشه محمودآباد

  • کد نوشته: 90598
  • دی 30, 1402
  • مبارزه با آفات و بیماریها در 65 هکتار باغ سیاه ریشه محمودآباد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها در 65 هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد.
    مبارزه با آفات در 65 هکتار باغ سیاه ریشه محمودآباد

    به گزارش نخست نیوز، محمد هادی‌زاده از مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها در 65 هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مبارزه علیه سپردار سفید توت و بیماریهای سیاه ریشه مانند لب شتری و لکه غربالی انجام شد، افزود: بهترین زمان اجرای مبارزه بعد از ریزش 100 درصد برگها است.

    هادی‌زاده تصریح کرد: برای پیشگیری از اثرات سوء اختلاط سموم، ترکیبات مسی بصورت جداگانه و با فاصله یک هفته ای با سایر ترکیبات مصرف شود.

    وی گفت: با توجه به جمعیت مگس میوه مدیترانه ای در سال جاری، انجام مبارزه زراعی و مکانیکی با این آفت مانند جمع آوری هرچه سریعتر میوه‌های باقیمانده روی درخت، جمع آوری و معدوم کردن میوه های ریخته شده پای درخت و پابیل کردن و شخم سطحی قسمت سایه انداز درخت برای کاهش جمعیت آفت در سال آینده ضروری است. گفتنی است شهرستان محمودآباد دارای 80 هکتار باغ سیاه ریشه می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *