×
×
جدیدترین‌‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ دی ۱۴۰۲،
ریتم بازار طلا را بر هم زد

  • کد نوشته: 90318
  • دی 28, 1402
  • قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه به واسطه عرضه حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روند کاهشی قرار گرفت. این در حالی بود که قیمت دلار و انس جهانی طلا رشد قیمت داشتند.
    ریتم بازار طلا را بر هم زد

    به گزارش نخست نیوز، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته از روند صعودی قیمت دلار تبعیت نکرد و در تمام قطعات و وزن‌ها کاهش داشت. معامله‌گران، دلیل این روند نزولی را آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در حراج روز چهارشنبه عنوان کردند.

    بعد از ظهر روز چهارشنبه اما روند قیمت طلا و برخی قطعات سکه به واسطه افزایش قیمت دلار و ورود این اسکناس به کانال ۵۳ هزار تومانی افزایشی شد. علاوه بر این، در زمان بازگشایی بازارها در پنجمین روز هفته، قیمت انس جهانی طلا افزایشی بود؛ اما در ادامه معاملات، این روند برگشت و با کاهش پنج دلاری روی قیمت ۲۰۲۲ دلاری ایستاد.

    سکه امامی ۳۲ میلیونی شد

    قیمت سکه در پنجمین روز هفته روند متوازنی نداشت. سکه‌های سنگین افزایش قیمت داشتند و سایر قطعات سکه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز سه‌شنبه ارزان شدند.

    سکه امامی روز چهارشنبه بیست و هفتم دی، افزایش ۴۱۲ هزار تومانی داشت و با این مقدار افزایش یک کانال صعود کرد و روی قیمت ۳۲ میلیون تومان ایستاد. سکه‌ بهار هم ۳۱۵ هزار تومان گران شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

    نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش روی قیمت ۱۰ میلیون و ۹۴۵ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و در کف کانال ۶ میلیونی قرار گرفت.

    حباب سکه‌های سنگین صعودی شد

    قیمت طلا بیست و هفتم دی نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۲۹ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان گران شد و به رقم دو میلیون و ۷۰۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۶۸ هزار تومان رسید.

    روز چهارشنبه حباب در خانواده سکه‌ها به تناسب تغییرات قیمتی روند داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۹۲ هزار تومان، سکه بهار ۱۸۷ هزار تومان افزایش داشت.‌ حباب نیم‌سکه ۱۵۴ هزار تومان، ربع سکه ۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان کاهش داشت.

    منبع تجارت‌نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *