×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی گفت:
افزایش ۲۲ درصد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد

  • کد نوشته: 89998
  • دی 25, 1402
  • پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش دارد.
    افزایش ۲۲ درصد پروازهای خارجی فرودگاه مشهد

    “محمود امانی‌ بنی” روز یکشنبه در گفت و گو با نخست نیوز، در مشهد افزود: ۹ هزار و ۵۱۰ پرواز خارجی در این بازه زمانی در فرودگاه مشهد انجام شده است.

    وی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۶۱ مسافر پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند که این میزان نیز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

    مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: بیشترین سهم پروازهای خارجی مربوط به مسیر مشهد-نجف با هزار و ۶۶۷ پرواز و جا به جایی ۲۱۲ هزار و ۸۰ مسافر است.

    امانی‌ افزود: فرودگاه مشهد طی ۹ ماهه امسال رتبه‌ نخست فرودگاه‌های کشور از لحاظ برقراری پرواز به کشورهای خارجی را از آن خود کرده است.

    وی ادامه داد: ۳۲ هزار و ۷۷۸ پرواز داخلی نیز طی این مدت در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته است و چهار میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۶۸ مسافر داخلی در آن جابه‌جا شده‌اند.

    مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: در این مدت بیشترین پرواز داخلی نیز مربوط به مسیر مشهد-تهران با هفت هزار و ۶۳۴ پرواز و جا به جایی یک‌ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۸۶ مسافر است.

    فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *