×
×
جدیدترین‌‌ها

تردد قطارها در مسیر ریلی مشهد- سرخس از سرگرفته شد

  • کد نوشته: 89670
  • دی 21, 1402
  • مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان گفت: حرکت قطارهای مسافربری که عصر سه شنبه در مسیر ریلی مشهد-سرخس و بالعکس به دلیل توفان شن متوقف شده بود صبح امروز، چهارشنبه این مسیر با تلاش عوامل فنی راه آهن بازگشایی شد.
    تردد قطارها در مسیر ریلی مشهد- سرخس از سرگرفته شد

    جواد معراجی فر روز چهارشنبه در گفت وگو نخست نیوز، افزود: دیروز در پی توفان شن و پوشیده شدن خط آهن با شن در مسیر ریلی یاد شده، با هدف حفظ ایمنی، تردد قطارهای مسافری لغو شده بود که صبح امروز این مسیر پاکسازی شد.

    وی گفت: مطابق برنامه، قطار مسافربری سرخس- مشهد امروز صبح انجام می شود.

    به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد- سرخس ۲۱۶ صندلی است، در دی ماه امسال روزانه حدود ۸۴ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد- سرخس است.

    خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راه آهن کشور متصل می کند. همچنین۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس با ترکمنستان انجام می شود.

    دستکم ۱۲ مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد- سرخس از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شد.

    شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *