×
×

مرمت و بهسازی ۴ قطعه آب‌بندان در نور

  • کد نوشته: 89537
  • دی 19, 1402
  •  هادی باقری، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور از مرمت و بهسازی ۴ قطعه آب‌بندان به مساحت کلی ۳۳ هکتار در این شهرستان خبر داد.
    مرمت و بهسازی ۴ قطعه آب‌بندان در نور

    نخست نیوز، هادی باقری گفت: آب‌بندان‌ها به عنوان اکوسیستم‌های آبی برای ذخیره‌سازی آب برای کشاورزی، تغذیه چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی و نیز زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش به شمار می روند.

    سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور افزود: در سال‌های اخیر و به خاطر تغییر شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها و منابع آبی، توجه به حفظ ذخایر آبی به شیوه های مختلف مورد توجه قرار گرفته و یکی از این تدابیر مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها می‌باشد.

    وی ادامه داد: در سال جاری ۴ پروژه مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها به مساحت کلی ۳۳ هکتار در روستاهای: شهرکلا، اناده، سنگ چالک و سالده با مجموع هزینه ۲۸ میلیارد ریال به مورد اجراء درآمد و مشروب‌سازی ۳۵۰ هکتار از اراضی این روستاها فراهم شد. این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان نور، ۶۸ قطعه آب‌بندان به مساحت ۸۴۵ هکتار وجود دارد که کل حجم آبگیری آن به میزان بیش از ۱۷ میلیون مترمکعب رسیده و نیاز آبی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان را تامین می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *