×
×
جدیدترین‌‌ها

برف و باران جاده‌های اصلی مشهد را فرا گرفت

  • کد نوشته: 89363
  • دی 17, 1402
  • رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران جاده‌های اصلی استان را فراگرفته است و راهداران در حال برف روبی و شن و نمک پاشی هستند.
    برف و باران جاده‌های اصلی مشهد را فرا گرفت

    یوسف بنی اسدی صبح یکشنبه در گفت و گو با نخست نیوز، در مشهد افزود: هم اکنون بارش برف در جاده های درگز- قوچان به ویژه گردنه “تیوان”، مشهد-کلات در گردنه “گوجگی”، مشهد-سرخس در گردنه “مزداوند”، باغچه -تربت حیدریه در محدوده “رباط سفید” و آزادراه تربت حیدریه- باغچه گزارش شده است.

    وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارش برف در جاده های یاد شده رانندگان حتما از زنجیر چرخ برای تردد در این مسیرها استفاده کنند و این تجهیزات را به همراه داشته باشند.

    رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش باران همچنین تردد در جاده‌های فریمان، مه ولات، صالح آباد، بجستان، سرخس و شهرستان مشهد به ویژه بخش احمدآباد و جاده مشهد-چناران را تحت تاثیر قرار داده است.

    بنی اسدی افزود: مه غلیظ نیز دید افقی رانندگان در جاده های تربت جام-صالح آباد و مشهد -کلات را محدوده کرده است.

    براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز یکشنبه، علاوه بر ایجاد پدیده مه گرفتگی در مناطق مستعد، بارشها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به شکل برف رخ خواهد داد.

    طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک‌گیر و مه‌گیر است.

    منبع : ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *