×
×
جدیدترین‌‌ها

دریافت شناسه کالا سامانه مودیان با موتور جست و جوی حسابدار اپ

  • کد نوشته: 89307
  • دی 16, 1402
  • در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ی دریافت شناسه کالا بپردازیم ، با اینکه این روزها تقریبا تمام صنوف و اشخاص هریک به نحوی با قوانین مالیاتی دست و پنجه نرم میکنند....
    دریافت شناسه کالا سامانه مودیان با موتور جست و جوی حسابدار اپ

    در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ی دریافت شناسه کالا بپردازیم ، با اینکه این روزها تقریبا تمام صنوف و اشخاص هریک به نحوی با قوانین مالیاتی دست و پنجه نرم میکنند ، اما جهت درک بهتر در مورد نحوه ی دریافت شناسه کالا سامانه مودیان به تعریف کوتاهی در مورد برخی از اصلاحاتی که قرار است در مورد صحیت کنیم ، میپردازیم.تقریبا همه چیز از ابتدای سال 1402 با اجباری شدن صدور صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مودیان شروع شد. سامانه مودیان یک سامانه آنلاین است که توسط سازمان امور مالیاتی جهت ثبت و مدیریت اطلاعات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد شده است و به عنوان یک مرجع اطلاعات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی شناخته شده است.بنابراین تمامی اشخاصی که مشمول قانون پایانه های فروشگاهی می باشند می بایست در این سامانه آنلاین ثبت نام کنند و کلیه ی فاکتورهای خود را به صورت الکترونیکی ثبت و ارسال نمایند. هدف از راه اندازی سامانه آنلاین مودیان افزایش شفافیت در ثبت اطلاعات مالیاتی اشخاص و جلوگیری از فرار مالیاتی می باشد و در صورت سرپیچی از این قانون مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد.قبل از ارسال فاکتور به سامانه مودیان ، اشخاص می بایست اقدام به دریافت شناسه کالا و خدمات نمایند . سپس بعد از اخذ شناسه کالا می توانند به راحتی از طریق یک نرم افزار واسط سامانه مودیان به راحتی اقدام  به ارسال صورتحساب های الکترونیکی نمایند. روند دریافت شناسه کالا تقریبا پیچیده و خسته کننده می باشد ، اگر شما نیز به دنبال راهی جهت دریافت آسان و بدون درد سر می باشید ، باید عنوان کنیم که مجموعه ی حسابدار اپ این خدمات را به شما مودیان عزیز در سراسر ایران ارائه می دهد. کافی است مشخصات خود را برای ما ارسال نمایید تا خیلی سریع و بدون دردسر کد شناسه کالا خود را دریافت نمائید.در ادامه ی مقاله در مورد انواع روش های دریافت شناسه کالا و خدمات صحبت کرده ایم

    دریافت شناسه کالا و خدمات با افزونه حسابدار اپ

    لزوم دریافت شناسه کالا برای سامانه مودیان

    همانطور که در بالا توضیح دادیم، تمامی صورتحساب ها به سامانه مودیان باید به صورت الکترونیکی ارسال شوند، یکی از الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی دریافت شناسه کالا و خدمات است و متولی ارائه شناسه کالا و خدمات در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد.شناسه کالا ، کدی است که برخی از ویژگی های ماهیتی کالا در آن درج شده است ، این ویژگی ها شامل  نوع کالا، جنس کالا، مدل آن و همچنین نام تجاری می باشد که در شرح تجاری کالا می آید.اگر هنوز متوجه شناسه کالا نشدید بهتر است به جعبه ی گوشی خریداری شده ی خود رجوع کنید ، بارکدی که در زیر آن یک عدد 13 رقمی قید شده است همان شناسه کالا می باشد که به صورت یکتا و مخصوص تلفن همراه شما است. دریافت شناسه کالا برای تولید کنندگان و واردکنندگان ار سال 1392 بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجباری شده است ، در واقع هر کالایی قبل از ورود به بازار باید شناسه کالا را از سازمان جامع تجارت دریافت نماید.مقامات مربوطه از طریق شناسه کالا میت وانند محصولات را از مبدا (تولید کننده) تا مقصد (مصرف کننده نهایی) رصد کنند. شناسه کالا به‌عنوان زبان مشترک و عامل شناسایی کالا در زنجیره تجاری کشور است.اگر بخواهیم به طور خلاصه راه های دریافت شناسه کالا و خدمات را عنوان کنیم به صورت زیر می شود:

    • برای دریافت شناسه عمومی کالا به سایت stuffid.tax.gov.ir مراجعه نمائید و فایل اکسل مروبطه را دانلود نمائید.
    • برای دریافت شناسه اختصاصی کالا به سایت  ntsw.ir  مراجعه نمائید
    • برای دریافت شناسه عمومی و اختصاصی خدمات به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات  portal.gs1-ir.org مراجعه نمائید

    شناسه کالا سامانه مودیان

    آسان ترین روش دریافت شناسه کالا برای سامانه مودیان

    قطعا تا اینجای مقاله به اهمیت دریافت شناسه کالا و خدمات پی برده اید ، اما پروسه ی دریافت شناسه کالا برای بسیاری از مودیان سردرگم کننده می باشد ، به همین دلیل مجموعه حسابدار اپ با طراحی افزونه ی اختصاصی برای تسهیل در روند دریافت شناسه کالا و خدمات قدم برداشته است، روش کار بدین صورت می باشد که نام کالا را جست و جو می کنید و شناسه عمومی و اختصاصی مربوطه را دریافت می نمائید، به همین راحتی و تنها با یک کلیک! دیگر نه نیازی به گشت و گذار در سایت های مختلف می باشد و نه باز کردن لینک های متوالی تنها برای دریافت یک شناسه کالا.

    افزونه اختصاصی حسابدار اپ

    درخواست کد اختصاصی شناسه کالا با حسابدار اپ

    در قسمت بالا از افزونه ی فوق العاده ی حسابدار اپ برای دریافت شناسه کالا و خدمات صحبت کردیم، این افزونه ی قدرتمند حاوی تعداد بسیار بالایی از شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان می باشد و در فواصل زمانی بسیار کم بروزرسانی می شود ، با این حال برخی از کالاها و خدمات نه در این افزونه و نه در سایت stuffid.tax.gov.ir وجود ندارد ، پس تکلیف مودیان در این خصوص چه می باشد ؟ دو راه وجود دارد

    راه اول که کمی سخت و سردرگم کننده است ، مودی به سایت  portal.gs1-ir.org/account/login مراجعه می نماید و مراحل ثبت نام را تا انتها انجام میدهد البته قطعا در مسیر ثبت نام با مشکلات عدیده ای رو به رو می شود.

    راه دوم که سریع تر و راحت تر می باشد استفاده از خدمات مجموعه ی حسابدار اپ در این زمینه می باشد.شما میتوانید با درخواست شناسه اختصاصی به مجموعه ی ما در زمانی کوتاه به شناسه ی موردنظر خود دست پیدا کنید. 

    دریافت شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان بدون دردسر

    شناسه کالا و خدمات یکی از آیتم‌های مورد نیاز در سامانه مؤدیان است و تمام اشخاصی که مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی هستند و ملزم به ارسال صورتحساب‌های خود به صورت الکترونیکی می‌باشند، نیاز به دریافت آن دارند. با این حال فرایند دریافت شناسه کالا و خدمات سامانه مؤدیان برای بسیاری از افراد، خسته‌کننده و مبهم است.

    به منظور تسهیل روند دریافت شناسه کالا و خدمات سامانه مؤدیان، می‌توانید از افزونه اختصاصی حسابداراپ استفاده نمایید. کافی است نام کالا یا خدمات خود را وارد کنید تا شناسه عمومی یا اختصاصی مربوطه را دریافت نمایید.

    توجه به درج شناسه کالا و خدمت در صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادره از سوی مؤدیان بسیار حائز اهمیت است. با توجه به تنوع و گستردگی کالاها و خدمات ارائه شده، وزارت صمت سامانه‌های مجزایی را برای دریافت شناسه کالا و خدمات به صورت عمومی و اختصاصی معرفی کرده است که همواره موجب سردرگمی برای مؤدیان بوده. اگر شما نیز جزو این دسته از مودیان میباشید ، باید اعلام کنیم که مجموعه ی حسابدار اپ جهت رفع این مشکل، به کمک شما آمده است ، کافی است درخواست خود را مبنی بر دریافت شناسه کالا سامانه مودیان برای ما ارسال نمائید.همکاران ما در کوتاه ترین زمان فرآیند دریافت شناسه را انجام میدهند و شما بدون دردسر کد شناسه کالا خود را دریافت خواهید کرد.توجه فرمائید که این خدمات برای اولین بار  است که به مودیان ارائه می شود و قطعا مورد استقبال مودیان قرار خواهد گرفت چرا که یکی از پرچالش ترین مسیرهای اشخاص برای ارسال صورتحساب های الکترونیکی دریافت شناسه کالا می باشد، بنابریان بهتر است جهت دریافت شناسه کالا همین الان اقدام نمائید

    توجه فرمائید دریافت شناسه کالا (عمومی و اختصاصی) از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت شناسه خدمت (عمومی و اختصاصی) از طریق سامانه مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران نیز صورت می‌پذیرد.

    کلام آخر

    شناسه کالا و خدمات یک کد یکتا است که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) به منظور رهگیری صورتحساب‌های الکترونیکی کالاها و خدمات ارائه شده در کشور صادر می‌شود. با توجه به اینکه بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، صاحبان کسب و کار موظف به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند، دریافت این شناسه برای آنان الزامی است.اما اخذ این کد یکتا یکی از چالش های پیش روی مودیان می باشد.بسیاری از اشخاص در خصوص نحوه ی دریافت شناسه کالا و خدمات با ابهامات و سوالاتی رو به رو هستند که برای دریافت پاسخ خای خود بیشتر دچار سردرگمی می شوند.مجموعه ی حسابدار اپ برای تسهیل در ورند امور دریافت شناسه کالا و خدمات به صورت عمومی و اختصاصی اقدام به طراحی یک افزونه ی اختصاصی نموده است که تنها با یک کلیک می توان به شناسه ی مورد نظر دست یافت و در صورتی که نتوانستید شناسه ی اختصاصی خود را در این افزونه پیدا کنید می توانید دریافت شناسه اختصاصی کالا را به کارشناسان ما بسپارید تا در کوتاه ترین زمان به نتیجه ی دلخواه خود برسید.از آنجائیکه کارشناسان ما در طول روز بارها اقدام به دریافت شناسه کالا و خدمات می نمایند ، به خوبی با این فرآیند آشنایی دارند و در کمترین زمان ممکن اقدام به اخذ شناسه کالا میکنند.جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ی 92 40 00 91 021 و یا وبسایت hesabdar.app در ارتباط باشید.

    منبع : https://hesabdar.app/id-of-goods-and-services/

    منبع : https://hesabdar.app/what-id-of-goods/

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “دریافت شناسه کالا سامانه مودیان با موتور جست و جوی حسابدار اپ”

    1. مهرداد گفت:

      سلام دریافت شناسه کالا همراه با هزینه است؟؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *