×
×
جدیدترین‌‌ها

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه،
۳۵ کشته و ۶۰ زخمی

  • کد نوشته: 89236
  • دی 16, 1402
  • شبکه خبری الجزیره بامداد شنبه گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه از روز گذشته تاکنون ۳۵ شهید و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشته است.
    ۳۵ کشته و ۶۰ زخمی

    به گزارش نخست نیوز، الجزیره همچنین گزارش داد که در تازه‌ترین جنایت رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، یک منزل مسکونی در منطقه “دیرالبلح” هدف قرار گرفت که تا لحظه تنظیم خبر سه تن شهید و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

    از سوی دیگر حمله رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در کوی “المناره” در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز دو تن از جمله یک کودک شهید و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

    الجزیره همچنین گزارش داد که نیروهای اشغالگر صهیونیست به حومه “الشویکی” در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری رود اردن یورش برده‌اند.

    وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز روز جمعه اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز اخیر به این باریکه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است.

    به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

    این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

    این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *