×
×
جدیدترین‌‌ها

توضیحات وزیر ارشاد از بلیت نیم‌بها

  • کد نوشته: 88535
  • دی 9, 1402
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت از نیم‌بها شدن بلیت سینما و کاهش قیمت بلیت هواپیما از 17 به 13 میلیون خبر داد.
    توضیحات وزیر ارشاد از بلیت نیم‌بها

    نخست نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت از سمفونی حاج قاسم خبر داد و گفت: هفته آینده در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سمفونی ویژه حاج قاسم که توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ تولید شده و از این سمفونی رونمایی خواهد شد.

    وی همچنین در رابطه با جایزه ادبی جلال آل احمد نیز توضیح داد: امشب اختتامیه جایزه جلال را خواهیم داشت. امسال صدمین سال تولد جلال آل احمد است و در مراسم تالار وحدت امشب مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

    سینما موضوع بخش دیگر سخنان وزیر ارشاد بود،‌ وی با اشاره به اختتامیه جشنواره سینما حقیقت و  این که «یکی از هنرمندان از داخل خانه خود از غزه با جشنواره ارتباط برقرار کرد» گفت: اختتامیه جشنواره حقیقت به بروز عواطف هنرمندان از کشورهای مختلف در مورد غزه تبدیل شد.

    اسماعیلی بار دیگر خبر داد که « از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه شنبه، بلیت سینما نیم بها می‌شود.»

    وزیر ارشاد از ایجاد اقلیم‌های فرهنگی نیز خبر داد و گفت:‌ ایجاد اقلیم‌های فرهنیگ به صورت جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است. یکی از این اقلیم‌ها در آذربایجان غربی به ویژه شهر خوی است که از کانون‌های مهم فرهنگی ایران عزیز است.

    وی در ادامه بیان کرد: در این رابطه یک کار مشترکی را طراحی و از همه کشورهای حوزه جغرافیایی تمدن ایرانی دعوت کردیم و به زودی در بهمن ماه نشست فاخر با همکاری استانداری آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که تحول مهمی است.

    اسماعیلی بعد از این سخنان و در جمع خبرنگاران نیز به سوالاتی در رابطه با حج عمره پاسخ داد و بیان کرد که «تاکنون 17 هزار نفر برای حج ثبت‌نام کرده‌اند.»

    وزیر ارشاد ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا اسفند ماه 70 هزار نفر برای عمره مفرده ثبت‌نام کنند. همانطور که وعده داده بودیم، 28 آذر ماه هتل‌هایمان را برای سفر حج اجاره کرده بودیم و کارها انجام شده بود ولی چون فرصت ثبت‌نام کم بود اعزام‌ها به تعویق افتاد.

    وی در پایان خبرداد: شرکت‌های هواپیمایی سودهایشان را کاهش دادند و به دستور رئیس‌جمهور، بلیط هواپیما از 17 میلیون به 13 میلیون رسید.

    منبع فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *